HT EL13 i AC versjon |
Post Reply |
Author | |
HelgeBe
Veteran Joined: 24 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 131 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 september 2015 at 22:22 |
Hei
Jeg har nylig anskaffet en HT EL13 i versjon for Marklin. Etter en del testkjøring og inspeksjon har jeg oppdaget følgende: 1) Det manglet ledning fra et av hjulkontaktblikkene. Ledningen har jeg nå loddet på selv. 2) Slepeskoen er meget spinkel og hadde svakt spenn. Dette gav dårlig kontakt og rykkete kjøring. Ved å bøye "fjærene" er slepeskoen nå tilstrekkelig stram. 3) Ved sakte fart vugger lokomotivet svakt fra side til side. Ved høy fart blir dette til tilnærmet risting. Det ser ut som det er ørlite aksielt kast i hjulene på to av akslingene. Når jeg holder lokomotivet opp ned og setter på strøm så beveger disse hjulene seg fem og tilbake (radielt). 4) Hjulene som står på ser ut til å være DC hjul. H/v hjul er isolert og høyden på flensen er lavere en på Marklin hjul. Er det noen som har opplevd det samme? Helge B. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |