Kjøpte feil loksound. Fikk diesel lyd i en damper. |
Post Reply |
Author | |
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 september 2015 at 00:41 |
Jeg kjøpte feil mfx-lyd. Jeg fikk diesel lyd i et damplok. Kan det programmerer om?
|
|
Mvh.
Designer HJM.models |
|
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
ikke noe problem, butikken der du kjøpte dekoderen kan sikkert gjøre det. Man kan gjøre det selv med en Esu Lokprogrammer.
|
|
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, jeg tok en telefon og se sa at de kunne ordne alt for meg. Jeg legger opp et lyssystem i toget, det hadde ingen lys originalt men jeg bygger om. Jeg bruker faller husbelysning og tar av den gule sokkelen og monterer lampen. Men et sted måtte jeg bruke dioder fra Clas Ohlson. Har brukt det på tog fly med suksess. Men da må spenningen senkes med motstander. Jeg lar butikken jeg skal sende loket inn til for å fikse lyden også koble lysene. Fallerlampene er ren paralellkobling. Så blir det kabinlys i hytta med en fallerdiode. Den skal gå på fjernlysfunksonen så det kan slås av og på uavhengig av de andre lysene.
Mange forbedringer før denne gutten er fornøyd, hehe. Edited by Helgejohan3 - 11 september 2015 at 19:23 |
|
Mvh.
Designer HJM.models |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |