Sparkel metall papir men så... |
Post Reply |
Author | |
Rottenikken
Viderekommen Joined: 16 oktober 2012 Location: Zambia Status: Offline Points: 56 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 januar 2015 at 11:19 |
Jeg skal bygge sommer denne gangen til en forandring. Før hadde jeg sparkel på UTSIDEN av aluminiumsfolien men nå skal jeg gjøre som dere "andre" og ha sølvpapis ytterst. Men hva har jeg utenpå sølvpapiret for at jeg kan male fjell. Jeg kan jo ikke bruke oljebassert maling... Hva gjør jeg???
|
|
Helge Myhre
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mulig jeg har misforstått, men er det ikke vanlig å fjerne sølvpapiret etter at fjellet er ferdig støpt, og deretter male..?
Slik jeg tolker deg snakker du om å bruke sølvpapiret som en slags støpeform, stemmer det? I så fall kan du vel bruke samme teknikk som når du støper fjell med gummiformer og gips, m.a.o "vaske" fjellet med sterkt uttynnede vannfarger etter at gipsen har stivnet. Flere lag med vask vil etter hvert gi fjellet de fargene du ønsker. |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Rottenikken
Viderekommen Joined: 16 oktober 2012 Location: Zambia Status: Offline Points: 56 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan man ta av metallfolie etterpå??
|
|
Helge Myhre
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |