Lps tømmervogner Skala Design - spørsmål deler |
Post Reply |
Author | |
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 juli 2014 at 17:25 |
I MJBV øst lages det for tiden et par eksemplarer av Lps-tømmervogner. Byggesett og -beskrivelse oppleves som helt utmerket, men vi lurte på del 11 - de ser ut som gangbaner i treverk sånn ved første øyekast, men klarer ikke å se i byggebeskrivelsen hvor de hører hjemme på vogna? Googling av bilder fra ferdigbygde vogner gir ikke noen oppklaring, så her må vi spørre på forumet.
Del 11: Edited by Lars Gjertsen - 07 juli 2014 at 17:33 |
|
Basic71
Fremo og MjF medlem Joined: 12 juni 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er del X11, del 11 er til nemsjakt. Jeg holder på å bygge min 18 vogn, har ikke brukt den delen på noen av vognene. Ellers vil jeg foreslå att du bytter ut 0,5mm nysølvtråden mellom nemsjaktene til 0.7mm. 0.5mm er litt for tynn.
Rune |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, på side 5 i manualen står det om denne delen.
Den brukes for å "fore opp" mellom 1x1 profilene og vognbunnen om man velger å ikke legge inn ekstrabunnen. " Velger man å kutte ut denne delen så vil det oppstå et lite gap mellom hovedrammen og de 1x1 mm profilene som er forklart senere. Del X11 kan man da benytte for å bygge opp for å få mer støtte. " |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker, Rune og Svein. :-)
Vognene bygges med ekstrabunnen, så dermed har vi ikke behov for del X11. Hva koblinger gjelder skal vi forsøke de nye koblingene beregnet for Fremo - myser litt på dem for tiden. Likevel er tips om forsterket tråd for NEM-sjakter nyttig, flere har sagt det samme. |
|
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
På Clas Ohlson har de forskjellige typer loddetinn, med og uten bly osv. Noen som kan fortelle meg hva jeg skal velge til Lps-byggingen?
|
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Til modeller skal du bruke trådtinn uten fluss og separat loddevann. Finnes i modellbutikker, Bauhaus. Edit: slettet link til trådtinn da den også inneholdt flussmidddel. Edited by TeVe - 01 september 2014 at 14:18 |
|
Terje V.
|
|
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ok, takk for svar. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |