FREMO-treff påKongsberg i september |
Post Reply ![]() |
Author | |
halvors ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 august 2005 at 13:49 |
Til alle FREMO-interesserte: Da har vi fått bekreftet at det blir FREMO-treff på Kongsberg 24-25 september 2005, med opprigging på kvelden 23. Sted blir som ifjor Gamlegrendåsen skole, like syd for Kongsberg sentrum. Og som vanlig vil dette treffet ha fokus på perioden 1975 fram til idag, med muligheter for veterantog Vi må komme tilbake til nøyaktig tidspunkt for start av rigging på fredagen. Men ellers kommer vi til å kjøre hele lørdagen, og på søndagen fram til ca. klokken 14. Siden dette er en ny dato må jeg be om at alle som kan tenke seg å stille med moduler og/eller materiell melder seg til undertegnede innen fredag 19 august. Selv om dere har meldt dere tidligere. Det hadde også vært hyggelig om noen av dere som har bygget moduler, men enda ikke hatt de med på treff, kunne tenke dere å være med. Deltakere uten moduler/materiell må melde seg til meg innen 15 september 2005. Det er selvsagt mulig for dere å få kjøre med egne lok og vogner i ledige stunder på treffet, men det kan ikke påregnes at disse kan blir med i kjøreplanene. Vi regner med at dere må betale en deltakeravgift på kr. 200 for dekning av tørr-mat og andre utgifter. Overnatting i hallen er mulig. Vi kommer tilbake med flere detaljer etterhvert. Hilsen
|
|
![]() |
|
Tåge ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skulle så gjerne kommet, men jeg har en tog bilet til Hønefoss t/r den 19 og 21 august som jeg ikke får byttet, Men vist at jeg glemmer å betaler medlems avgiften til MJF de neste årene så har jeg jo dekt in tapet, så vi får se hva som skjer. Mvh Åge |
|
![]() |
|
Håvard H ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Får man ikke returnert biletter fram til avreisedagen lengere? |
|
![]() |
|
kai ![]() Nykommer ![]() Joined: 24 desember 2004 Location: Tyskland Status: Offline Points: 0 |
Jeg skulle også gjerne kommet, men jeg har ikke ferie men vi har 10 Hilsen fra tyskland Kai
|
|
![]() |
|
halvors ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Det regner vi absolutt med Hilsen Halvor |
|
![]() |
|
Tåge ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Hei Halvor. Jeg var tidlig ute for en gang skyll og kjøpte billig biletter, å de får jeg ikke igjen noen ting på. Jeg fikk ikke igjen pengene og fikk heller ikke bytte den sån at jeg kunne reise en gang senere. De var null verd fikk jeg beskjed om hvist at jeg ikke reiste de dagene. Så det er ikke alle ganger at det lønner seg å kjøpe billige biletter, det blir straks dyrt hvist at det oppstår ting sån at man ikke får til å bruke de. Men det er mulig jeg får solgt den ene, å da er det håp igjen om at jeg får til og komme. Tiden vil vise. Mvh Åge |
|
![]() |
|
Ja Åge, jeg beklager også det som har hendt! Håper at du får ordnet deg slik at du får mulighet til å komme. Hilsen Halvor |
|
![]() |
|
Det er jo ikke dere Fremo gutta (jenter) sin feil det som hente. Jeg skall prøve å gøre alt for å komme nedover. Det er MJF sin feil, som jeg ikke er sånn direkte surr på akkurat, Men no har jeg sporet helt av i denne tråden om Fremo treff på Kongsberg. Det er jo ikke mine bileter til Hønefoss vi skulle diskutere Mvh Åge |
|
![]() |
|
Tiden for treffet på Kongsberg nærmer seg med stormskritt. Dermed er det også på tide å melde seg på for dere som planlegger å komme. Altså: Dørene åpner fredag 23 september klokken 16:00 for opprigging på Gamlegrendåsen skole (se link til kart på www.FREMO-Norge.org) på Kongsberg. Vi holder på fram til søndag ca. klokken 14:00. Overnatting i lokalet er mulig, ta med sovepose og underlag. Se forøvrig informasjon i begynnelsen av denne tråden. Anlegget blir satt sammen av ca. 80 meter moduler, og vi vil kjøre 38 tog per kjøreplan. Her er alt fra gjennomgående tog til rangering av industriområder, og noe for enhver interesse. Vi må vite hvem som kommer, så send en melding til undertegnede på halvors(a)c2i.net om at du har tenkt å komme, og eventuelt tidsrom. Velkommen til en hyggelig helg med masse togkjøring! Hilsen Halvor |
|
![]() |
|
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Hei ! Nå er det kun dager igjen ! Modulen er allerede plassert i SAAB"en, og overnatting er ordnet. Nå gjenstår bare å kjøpe vin og blomster til hun jeg skal overnatte hos Ses på Kongsberg ! MJ-hilsen Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
![]() |
|
Ja, Tom og alle dere andre: Ting begynner å falle på plass nå. Modulplanen inkluderer rundt 80 meter moduler fordelt på en hovedlinje og en sidelinje, samt to mindre linjer til industriområder. Kjøreplanen inneholder 45 tog som skal frakte folk og fe rundt på dette anlegget, gjennom en 12-timers dag. Dokumentasjon for stasjoner og operatører er under produksjon. Så da er vi snart klare til å begynne. Vi sees på Kongsberg til fredag! Hilsen Halvor
|
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Online Points: 864 |
Her er et oversiktsbilde fra fredag kveld, kl 2100. Alle modulene er på plass, og det er kun noen ledninger og finpuss som gjenstår. |
|
![]() |
|
GeirC ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Fett!
![]() |
|
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
|
![]() |
|
aha ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Den llille ledige plassen i midten var satt av til oss i sør-vest sånn i tilfelle går jeg ut ifra? Skulle gjerne vært der selv nå.... Ha en fin og travel helg Arne
|
|
![]() |
|
ROBEL ![]() MjF-styremedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Sukk, savner et "live" webcam under treffet jeg
Roger Abel |
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
![]() |
|
-TUR- ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 278 |
Heisann alle sammen... Her på treffet savner vi ikke flere bilder :-) Det kommer vel kanskje noe etterhvert da vet du :-) Egentlig er vi bare så travelt opptatt med å avvikle toggangen, spise mat og kose oss - at vi har jo egentlig knapt nok tid til å sjekke mail og forumprat... Ja Arne, det er plass til flere moduler. Sør-vest er idet minste representert med en overivrig sjel da... Forøvrig planlegges Alsfeld 2006 - og der er det plass til mange der! Obligatorisk oppmøte planlegges :-) Nei, her må det avvikles noen tog.... Vi snakkes! |
|
-TUR-
Tore Urvik |
|
![]() |
|
-TUR- ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 278 |
Jeg vil få takke alle som har bidratt til høstens arrangement på Kongsberg! Heri inkludert (men ikke begrenset til);
Nå, 5-6 timers kjøretur etterpå, savner jeg allerede den sosiale gjengen som man finner på disse FREMO-treffene. Jeg savner den avslappede, rolige stemningen og kosen som trafikkspill og rangeringer medfører. Balsam for sjelen.... La oss håpe balsamen varer de 2 ukene det tar før det er Bergensmesse... Takk til dere nye deltagere som var innom i helgen - håper dere har fått en positiv opplevelse som frister til gjentagelse!
På vegne av de som kommer uten moduler og tog; T |
|
-TUR-
Tore Urvik |
|
![]() |
|
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Må selv takke for en hyggelig opplevelse. Hilsen J-I Hansen
|
|
![]() |
|
NiM ![]() Viderekommen ![]() Joined: 06 april 2005 Status: Offline Points: 38 |
Vi var 2 representanter fra NiM tilstede på Kongsberg. Dessverre ble det i praksis bare lørdagen pga. jobb- og familieforpliktelser. Men vi hadde det iallefall veldig moro og nå er vi i NiM totalt sett iallefall 4 stk som har sansen for Fremo! Det var en veldig rolig og avslappet stemning i forhold til endel tidligere treff. Om det skyldes færre folk (og tilskuere) eller at man har fått mer og mer rutine vites ikke. Moro å få testet ut å kjøre med Di4 i smusset tilstand med lyd! Den var helt rå! Moro var det også å se Samvirkelag-modulen til Tom Lynga! De 3 funkishusene er jo egentlig noen veldig enkle modeller å bygge når man først har laget seg en arbeidstegning men duverden hvor norsk stemning de frembringer! :-) Til slutt en takk til Tore Urvik som svippet oss ned på bussholdeplassen på lørdag kveld slik at vi rakk Timexpressen til Oslo og videre nedover i Østfold/Akershus! Tilfeldighetenes spill gjorde at ingen av oss hadde bil den helgen så da ble det å ta tog til Kongsberg og buss hjem igjen. Men det fungerte faktisk helt greit det også så sant man slipper å medbringe moduler.... :-)
Edited by NiM |
|
![]() |
|
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Tusen takk for et svært hyggelig og innholdsrikt Fremo-Treff ! Som Tore så fint sier - balsam for sjelen. Og vi har plass til og ønsker oss flere Fremo-folk. Så bare kom og besøk oss neste gang det er treff. Fremo-hilsen Tom Lynga |
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
![]() |
|
paolsen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 71 |
Heisann,
Hiver meg på og takker for denne gang jeg også. Desverre ble jeg litt for opptatt med å ferdigstille en bråte boostere, før jeg måtte haste avgårde på lørdagen for å rekke et fly ![]() Lover å være mer med neste gang ![]() Hilsen fra deilige Italia -pål- |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |