25 år - MJ-messen i Bergen - 27. - 28. sept 2014 |
Post Reply |
Author | |
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(1)
Posted: 07 oktober 2013 at 22:39 |
Da e hotæl plass'n bestilt og fly bilætan æ kjøpt . Så da e d bærre å vent t den 27. - 28. sept 2014 .Glær mæ alle rede .
Har æ tælt rætt, så bir d min 19 tur t Bærgens mæssa .. Edited by Tåge - 07 juni 2014 at 22:17 |
|
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Velkommen skal du være Åge !
|
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
1000 takk .
|
|
Mvh
|
Ole P
Medlem i MJF Joined: 28 september 2006 Location: Bergen Status: Offline Points: 194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Da er påmeldingene til årets messe begynt å tikke inn. Hjemmesiden vil bli oppdatert om ikke så brått |
|
Mvh le
|
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
Bare to måneder igjen nå ....
Da blir det liv, rai, raiii ....
Edited by Tåge - 27 juli 2014 at 01:00 |
|
Mvh
|
Jonas
Veteran Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det ikke bruktsalg også på denne messa? Noen som vet om folk fortsatt skal ha mer enn hva ting er verdt for MJ? :)
|
|
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det har vært bruktsalg der tidligere hvertfall. Ting er verdt det folk er villig til å betale, hvis selger setter prisen for høyt blir det ikke solgt, så enkelt kan det sies
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Klart det blir Bruktsalg i år også. Se forøvrig mjmessen.no Edited by jhh61no - 27 juli 2014 at 12:38 |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
jhh61no
Post Options
Thanks(0)
|
[QUOTE=jhh61no] Hei.
Klart det blir Bruktsalg i år også. Se forøvrig www.mjmessen.no |
|
Jarle H Hansen
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
1 måned igjen ....
Edited by Tåge - 27 august 2014 at 00:39 |
|
Mvh
|
Ole P
Medlem i MJF Joined: 28 september 2006 Location: Bergen Status: Offline Points: 194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Smaksprøve fra Vangsgutane som kommer med nye moduler til årets messe
|
|
Mvh le
|
|
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(1)
|
Nå har jeg akkurat hjulpet Skala Design med siste finpuss på nyhetsprospektet deres til messa, og det er ikke akkurat småtteri som kommer derifra. Så møt opp og få med deg årets mest overraskende MJ-nyheter! Tror dette er produkter som vil få bein å løpe på, så kanskje det er lurt å møte opp for å reservere dine eksemplarer av det som er på vei. I tillegg vet jeg at flere av nyhetene blir å få kjøpt allerede på messa, og at Svein har kortterminalen klar.
Hvis noen av de andre utstillerne har nyheter så er det vel fritt fram for ryktespredning her |
|
Truls Slevigen
|
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er ikke noe "kjøpe" nyhet da, men et rykte jeg fanget opp ..
Det kommer vell også et nytt tog selskap som har "gjeste opptreden" på messen i Bergen denne helgen etter det jeg har fått med meg .. "Tåge AS" Det er et nytt selskap som kommer til og kjøre tog i Norge . På sikt kommer de til og ta seg av trafikken på "Smalhans banen", men de er innleid som ekstra tog under messen i Bergen nå til helgen .... Edited by Tåge - 25 september 2014 at 18:12 |
|
Mvh
|
Toftebanen
Medlem i MJF Joined: 30 august 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
[QUOTE=trulss] Nå har jeg akkurat hjulpet Skala Design med siste finpuss på nyhetsprospektet deres til messa, og det er ikke akkurat småtteri som kommer derifra. Så møt opp og få med deg årets mest overraskende MJ-nyheter! Tror dette er produkter som vil få bein å løpe på, så kanskje det er lurt å møte opp for å reservere dine eksemplarer av det som er på vei.
Er det lov å håpe på en El 14? Edited by Toftebanen - 25 september 2014 at 23:37 |
|
Jarle
|
|
Toftebanen
Medlem i MJF Joined: 30 august 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Eller et norsk damplok til "normalpris" Edited by Toftebanen - 25 september 2014 at 23:43 |
|
Jarle
|
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
Da e Tåge snart klar t å ta toge t Værnes.
Glær mæ t mæssa, jau, d ska no bli bærre lækert, d her ja .... Edited by Tåge - 26 september 2014 at 10:24 |
|
Mvh
|
Toftebanen
Post Options
Thanks(0)
|
For oss som ikke hadde anledning til å være til stede: Hva var årets store nyhet fra Skala design? Kjenner jeg er skikkelig nysgjerrig
|
|
Jarle
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her er nyhetsprospektet for Skala Design
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1393756/skaladesign-nyheter-2014-web.pdf Edited by SveinR - 27 september 2014 at 18:34 |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
SveinF
Veteran Joined: 15 november 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 126 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette var bra Svein
Flott arbeid
|
|
Messingmodeller
Viderekommen Joined: 02 april 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 79 |
Post Options
Thanks(0)
|
Scandinavian Miniatures har også kommet med 7 nye nyheter som er utstilt og til salgs. Vi har også med et par BM92-sett med ferdig bøyede vognkasser.
En nyhet er også at vi har laget metalljigger for å bøye messingplater. Disse veier mye, så hvis du stikker innom vår stand kan du spare mye porto ved å kjøpe den her i dag. Anbefaler alle som er i Bergensområdet og som ikke har vært på messa ennå om å ta en tur. Det er mye bra her! |
|
Scandinavian Miniatures - messingbyggesett av norske modeller. http://www.messingmodeller.no
|
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Film fra messen i Bergensavisen.
http://www.ba.no/nyheter/article7609927.ece |
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Lars-Erik K
FREMO-forummedlem Joined: 19 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har en etterlysning. Jeg har mistet en dvd med Valdresbanen 100 år. Jeg har sikkert mistet/eller lagt den igjen på en av salgsstanden på Bergensmessen på søndag. Hadde vært greit å få den igjen men regner med den er tapt.
Edited by Lars-Erik K - 28 september 2014 at 21:18 |
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
Da er Tåge kommet hjem til Trondheim etter en fantastisk helg i Bergen ..
STOR koste meg som vanlig .. Vil få gratulere "guttan" i Bergen med en flott 25 år's messe, det ble en 6 x som vanlig ... Så blir det 20 års jubileum på meg i 2015 .. Jauu, d ska no bli bærre lækert d ..
Edited by Tåge - 28 september 2014 at 22:50 |
|
Mvh
|
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
[QUOTE=SveinR]Her er nyhetsprospektet for Skala Design
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1393756/skaladesign-nyheter-2014-web.pdf[/QUOTE] Konduktørvognene var nydelige. De stod ikke tilbake for Superline, tvert imot!
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |