Velge digital styring |
Post Reply |
Author | |
sterjes
Nykommer Joined: 30 desember 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 september 2013 at 22:32 |
Hei jeg har drevet nå med Märklin H0 noen år og kommet frem til å vil kjøpe meg en centralstadion.
Jeg er bare litt i tvil om jeg skal gå for Märklin 60215 eller Esu 50200 centralen. Det er ikke prisen jeg ser på. Jeg hørte noen sa at den nye centralen til Märklin er lik Esuen. Hva bør jeg velge? |
|
TomB
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja, liker du best datteren eller mora ?
Begge har fått samme score i flere tester. Hvilke lokdekodere vil du bruke ? En forskjell på sentralene er at ESU Ecos kan vise F1 til F20 på skjermen mens Mä stopper på F16. Hvis du bruker Esus lokomotiver får du med deg alt ........... Oversikten over dette ser du her: http://www.digital-bahn.de/info_kompo/zentrale_multi.htm Her er dine to alternativer testet punkt for punkt. Testen er fra juni 2010 og på tysk: Konklusjonen fra testen: Gesamtwertung Nach wie vor schlagen sich beide Zentralen tapfer, eine eindeutige Empfehlung in die eine oder andere Richtung kann ich zum jetzigen Zeitpunkt nicht geben. Für mich bleibt das Rennen weiter spannend. Edited by TomB - 21 september 2013 at 10:21 |
|
mvh
Tom Blikstad, Asker HO, Tysk/sveitsisk forbilde, Märklin K, Esu ECoS, Viessmann, Kühn, MBTronik, WinDigipet, WinTrack |
|
sterjes
Nykommer Joined: 30 desember 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen, takk for svaret. Jeg kjøper mest ferdig lokk, men setter jeg inn noen dekodere er det Esu jeg bruker. Hørt alle sier at Esuen tykker alt. stemmer det.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |