Geoline Pensemotorer. |
Post Reply |
Author | |
fskogst
Nykommer Joined: 13 desember 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 83 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 februar 2013 at 20:55 |
Jeg har kjøpt 2 slike for og prøve ut før jeg evt kjøper flere skal kjøre disse analogt med stillverk da digitaldrift både er mer tungvint og det er dyrere.. ¨
Disse motorene kan kjøres både analogt eller digitalt men det jeg er usikker på er at hvis man skal ha de analoge må man da ha en egen analog trafo enten DC eller AC trafo?? Evt hva må brukes og dette med spennings styrker osv har prøvd og koble en slik det står med fargekoder og med hjelp av far min som er elekrtikker uten at det skjer noen ting så spørsmålet er da om man ved analog drift må kjøre pensene strøm messig med en analog trafo??? Og hva trafo må man ha jeg kan mulig få lånt både Marklin Ac trafo og DC trafo av noen i klubben for og teste før jeg gidder ikke kjøpe noe jeg ikke får benyttet.. Virker som at de fleste kjører dette digitalt da jeg ved tidligere spørsmål ikke har kommet noe nermere løsningen.. Min far skal melde Roco da mine engelsk/tysk kunnskaper er veldig dårlige og medfører da Google translate for det meste i sin helhet..
|
|
Kjører martriell fra Norske selskaper uansett epoke.
Min pusher er http//www.togbutikken.no |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har kjørt på Roco digital Frode (hos en i klubben våres, mjøsbyene) og dette har fungert utmerket. Du må ha stillverk og trafo som lever strøm. Har du analog trafo fra feks Roco vill jeg tru dette vill fungere. Eventuelt lystrafo eller lingende. Vill vell mer kabling hvis man bruker stillverk?.
|
|
A matter of life and death
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Rocomotorene er vel solenoidmotorer på samme måte som Pecomotorene jeg bruker? De krever i så fall egen strømforsyning om du kjører digitalt, på Roco sine hjemmesider står det at vekselmotorene er DC. Nå har ikke jeg kjennskap til Roco sine trafoer, men regner med de har en tilbehørsutgang tilsvarende den Märklin har, og da bør vel spenningen ut der være riktig..?
Jeg kjører også digitalt, og har egen strømkrets (Märklin AC) for vekselmotorer og tilbehør. Her er et par bilder av stillverket mitt:
Svein
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |