MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NiM’s granskningskommisjon
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NiM’s granskningskommisjon

 Post Reply Post Reply
Author
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NiM’s granskningskommisjon
    Posted: 17 juli 2005 at 10:32
Vår egen granskningskommisjon har vært på en dyptpløyende runde i det norske mj-miljøet. Målet med raidet var å snu hver eneste stein for å finne sannheten om 31B og samtidig sikre oss det som var igjen av Roco-varer hos de forskjellige forhandlerne. Sistnevnte gikk ganske greit, 31B var ikke fult så enkelt...

I Drammen ble oppmerksomheten elegant bortledet av et par Z-heads som "tilfeldigvis" (?) var innom, men vi kom i hvertfall fram til at her har de noe å skjule når det gjelder 31B. Hvorfor skulle de ellers ha dekket alle vinduene med speilfilm som hindret innsyn til butikken? Vi mistenker at her jobber Snare Strutsen med egenproduksjon av 31B!

Via en matstasjon i Asker gikk ferden videre til Viggo, og her ble vi også møtt av de samme Z-gutta, og denne gangen prøvde de å vippe oss av pinnen ved å påstå at de hadde kommet seg raskere fra Drammen til Oslo enn oss, og sånt sier man ikke til vår sjåfør som jobber i racing-bransjen... Her blir det oppgjør ved en senere anledning! Vi er allerede i gang med å trimme Z-lokomotiv...

Ellers var det for en gangs skyld god plass mellom kundene hos Viggo, og vi tolker derfor det som at her var det ingenting å finne om 31B. Viggo er derfor sjekket ut av saken.

Etter elegant kartlesing av kartleseren havnet vi hos ModellCompagniet, og her ble vi møtt av en hyggelig wienbrødspisende hollender, og selv om vi vet at han vet noe om 31B, glemte vi helt å sjekke dette, da vi fant mye annet spennende i hyllene...

Så gikk turen til løvens hule på Strømmen (vi er jo tross alt innerst inne märklinister). Vi kunne ikke finne Finn, så han var sikkert opptatt med å finne ut hva MJF skal ta for sin utgave av 31B, for det fikk vi i hvertfall bekreftet av Knut; NMJ 31B blir billigere enn MJF 31B. Men den som ler sist ler best, for NiM 31B kommer til å bli enda billigere!

Men fortsatt var det mange ubesvarte spørsmål, så vi tok Kjetil Ness på ordet og tok turen videre til Kråkstad for å ta en prat med Augestad sjøl. Vel framme ved Den røde Baron hadde alle forsøkt å gjemme seg inne i den gamle vogna, men det røyk av grillen, så vi fortsod fort at her var det folk. Og her var hele mafiaen samlet. Formann i MJF, Redaktøren i MJF, Grunnleggeren av NJK og et par andre uidentifiserte hooligans. Kness glimret derimot med sitt fravær, så da tok vi praten med Augestad som Kness ikke har gjort... Og svaret vi fikk var faktisk akkurat det vi hadde ventet, men ettersom dette er ting som kun gjelder MJF, og NiM ikke har tilgang til det interne MJF-forumet kan vi selvsagt ikke avsløre dette her. Men at det ble månelyst er helt sikkert, for skydekket var i ferd med å løse seg opp når vi sa takk for oss.

Siste stopp på turen var hos informasjonsministeren i MJF, men han kunne dessverre ikke uttale seg uten at det forelå et vedtak fra styret, så da var det ikke mye annet å gjøre enn å reise hjem.
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2005 at 11:14

Akk ja, sånn kan det gå. Etter først å ha brukt formiddagen i barneselskap, med sjokoladekake med seigmenn (eller var det seigdamer...?) var det jakt på Hector. Ryktet sier forøvrig at den Røde Baron begynner å bli litt i trangeste laget for en del mennesker, så NJK-Østfold har bestemt å lage 31b de også. Overskuddet av salget skal brukes til å kjøpe en ny vogn med bedre plass, kalt den "brune baron"....

Mener forøvrig å ha møtt NiM et stykke syd på E6 i en halsbrekkende fart bak rattet på en bakhjulsdrevet farkost med boksermotor....?

Hilsen  Kjetil

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1609
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2005 at 12:19
Originally posted by kness kness wrote:

Mener forøvrig å ha møtt NiM et stykke syd på E6 i en halsbrekkende fart bak rattet på en bakhjulsdrevet farkost med boksermotor....?

Hilsen  Kjetil

 
Mener du den lille greia som må graves løs med FREMO-endestykker når snødybden i Horten overstiger 10 cm.?

Eirik

Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2005 at 12:39
Originally posted by eika eika wrote:



Mener du den lille greia som må graves løs med FREMO-endestykker når snødybden i Horten overstiger 10 cm.?

Eirik

Vi mener nok samme sak ja. Det ryktes at det arbeides med en fremo-modul i 0-skala, slik at man kan grave raskere neste gang....

Hilsen  Kjetil

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1609
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2005 at 12:44
Originally posted by kness kness wrote:

Vi mener nok samme sak ja. Det ryktes at det arbeides med en fremo-modul i 0-skala, slik at man kan grave raskere neste gang....

Hilsen  Kjetil


Det kan nok komme godt med ja, for vi brukte vel 30-40 minutter sist, og da var vi vel hvertfall 5 mann. Men det hadde vel kanskje noe med at bileieren hadde overvurdert bilen og trodde den ville fungere som hoovercraft å gjøre det, så når vi var ferdig med å spa frem hjulene så svevde fortsatt resten av bilen i luften oppe på snøen

Eirik

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2005 at 16:06
Og vedkomende måtte kjøre rundt Oslo i stedet for å ta ferga

Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.