MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Josef Brandl har bygd Flåmsbana - spørsmål - El 16
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Josef Brandl har bygd Flåmsbana - spørsmål - El 16

 Post Reply Post Reply
Author
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Josef Brandl har bygd Flåmsbana - spørsmål - El 16
    Posted: 19 oktober 2012 at 16:49
Siden spørsmålet mitt angår 1:1 så tar jeg det her.

Jeg har også skaffet meg et eksemplar av bladet.
Kjempe flott blad med mange fine bilder.
 
Men jeg har et spørsmål - som man ikke trenger å diskuter noe ut over dette innlegget.
 
På noen bilder, ser jeg El 16 som trekker B3 i Flåmsbane design...
Er det noen som vet om El 16 har vært på Flåmsbanen på "gjeste" besøk ??
 
Det er kun dette jeg lurer på.
Har El 16 vært på besøk der ??
 


Edited by Tåge - 19 oktober 2012 at 16:53
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2012 at 17:26
Hei Åge,
 
Nå skal ikke jeg være bråsikker her i min sak.
 
Men jeg tror hverken El16 eller Bm67 i prøvedesign har vært på Flåm.  Om bildene av Di3 er på Bergensbanen eller på Flåmsbana, husker jeg ikke i farten, men noe Di3 har nok ikke vært nede der heller.
Di5 har heller ikke vært på Myrdal.
El13 har vel vært prøvd ned en gang tror jeg, men aldri gått i trafikk.
 
Sånn materiellteknisk så er det tatt endel friheter.  Noen synes dette er helt greit, mens andre igjen "gremmes" Smile
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2012 at 17:41

Jeg vil tro at aksellasten til El 16, og Di 3 for den saks skyld, er for høy for Flåmsbanen. El 17, derimot, er relativt lett, og såvidt jeg vet tåler den dessuten langsom kjøring over lengre tid.

Kan du se om bildene av El 16 er på en strekning som skal forestille Flåmsbanen eller Bergensbanen? De grønne vognene må jo inn til vedlikehold av og til.

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2012 at 18:11
For å være litt pirkete da..
 
El16 i nydesign kan umulig ha godt sammen med B3 vogner i Flåmsbana design. :)
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2012 at 19:12
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Hei Åge,
 
Nå skal ikke jeg være bråsikker her i min sak.
 
Men jeg tror hverken El16 eller Bm67 i prøvedesign har vært på Flåm.  Om bildene av Di3 er på Bergensbanen eller på Flåmsbana, husker jeg ikke i farten, men noe Di3 har nok ikke vært nede der heller.
Di5 har heller ikke vært på Myrdal.
El13 har vel vært prøvd ned en gang tror jeg, men aldri gått i trafikk.
 
Sånn materiellteknisk så er det tatt endel friheter.  Noen synes dette er helt greit, mens andre igjen "gremmes" Smile
 
 
Hei Svein.
 
Jeg antok at det var tatt endel friheter ja - om man "gremmes" eller ikke, blir no opp til vær enkelt ja.
Det finnes vell mange måter og ha en modelljernbane på.
  
Det var et flott blad, og fine bilder av både landskap og materiell.
Uavhengig om det var riktig tog materiell, spor, osv som ble brukt og tatt bilde av.


Edited by Tåge - 19 oktober 2012 at 19:19
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,250 seconds.