Murstein bygge-plater |
Post Reply |
Author | |
EFP&CO
Medlem i MJF Joined: 22 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 oktober 2011 at 22:26 |
Har noen sett bygge-plater med murstein-mønster, der annenhver rast er lagt på tvers Dette er den mest brukte byggemåten på EFP, og det hadde vært fint om det finnes plater for scrathbygging i HO.
Platenes materiale er uvesentlig.
Oddvar
|
|
Gospeltrain
|
|
kvikkelouis
Viderekommen Joined: 09 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva med denne?
http://www.railwayscenics.com/black-brick-english-bond-35mm-scale-p-131.html?pID=131 |
|
kvikkelouis
Post Options
Thanks(0)
|
Eller denne i styren?http://www.railwayscenics.com/english-bond-embossed-brickwork-sheet-p-703.html
|
|
EFP&CO
Medlem i MJF Joined: 22 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
|
YESS :-) "english-bond" var kodeordet! Du lever opp til ditt scypenavn, kvikkelouis, for dette var raskt levert!!
Hadde nesten ikkje håp om svar på denne "nøtta", -men så bra da!
Er interessert i skala G og 0, og her var styrenplater også i 0, så dette må prøves.
Takk for god hjelp!
Oddvar
|
|
Gospeltrain
|
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Se også denne! Helt topp byggetips. http://www.009.cd2.com/members/how_to/nouaillier_a.htm
|
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helt rått!!! Mange bra tips og ideer der ja... bare å sette i gang igjen her! Stein |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
kvikkelouis
Post Options
Thanks(0)
|
Bare hyggelig . Det tok kun et raskt Google-søk. |
|
EFP&CO
Post Options
Thanks(0)
|
Har omsider starta på mitt første bygg fra EFP&Co.Ltd. Brukte styrenplatene fra Railwayscenics som kvikkelois tipsa om. Det er South Eastern Finecast som produserer platene. Fugemønsteret er i 00-skala og heter English Bond, som er likt originalen.
Dører og vinduer lager eg av persienne-lameller, dei er supre å skjære i, men styrenelim duger ikkje, måtte bruke superlim.
|
|
Gospeltrain
|
|
EFP&CO
Post Options
Thanks(0)
|
Var ikkje heilt fornøyd med fugene i styrene platene, dei er liksom pressa inn i plata. På endeveggen pussa eg ned toppen av steinene, og er fornøyd.
Edited by EFP&CO - 21 januar 2014 at 23:10 |
|
Gospeltrain
|
|
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 516 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Har sett litt på forum vedr bygging av landskap og øvrige miljøfaktorer i denne forbindelse. I denne tråd ser jeg henvisning til flere muligheter for plater til selvbygging, men siden jeg bygger N-skala lurer jeg på om none kjenner til leverandører av tilsvarende i denne skala? |
|
crasyhh
Veteran Joined: 24 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 101 |
Post Options
Thanks(0)
|
Feather board
Dette materialet han kaller for " Feather board ", har noen sett noe lignende i Norge? Ser ut som et fantastisk allsidig materiale! |
|
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det har gått en tråd på dette for en god tid tilbake: Du får foam board på Tegnesenteret i Oslo (sikkert andre byer): Modeller som ligner på dem i lenken din kan også kjøpes: Terje |
|
Terje
|
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
I skal< N ville jeg for tegl vurdert å skrive ut egne plater herfra |
|
Terje V.
|
|
EFP&CO
Post Options
Thanks(0)
|
Enig med Terje, struktur mursteinsplater i N blir for smått, Har printa mursteins mønster fra både Paperbrick og railwayscenics.com Du kan lage dine egne "murstein" der du velger forband, steintype og fugebredde/ farge. Sjekk gjerne pakkingbygningen i skala G, i FB gruppa MJ-Sauda.
|
|
Gospeltrain
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |