Snøscooter |
Post Reply |
Author | |
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 november 2010 at 23:04 |
Jeg har i det siste drevet å spikke på en snøscooter. Det er meningen at dette skal bli en julegave, så jeg har noen få uker på meg. Det skal bli en Yamaha RS Viking. Jeg har ikke snøring på slike fremkomstmidler, har kjørt en én gang, men det hindrer en jo ikke å bygge. Fant reklamebilder som var tatt rett fra siden som ble forminsket til riktig størrelse. Flere slike bilder ble skrevet ut og så lagde jeg maler som jeg i sin tur brukte for å skjære ut plastskiver. Så har det blitt montert en del detaljer, men mange er fortsatt igjen. Å ja, jeg vet at jeg må vri styret så de passer til skiene. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helt konge, Claes.
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Øyvind Ø.
Medlem i MJF Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja den var skikkelig bra. Flott detalj med brøytestikke.
Ser frem til ferdig resultat.
|
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg ble aldri ferdig med denne scooteren til jul så den ble levert til min svåger i julegave sånn som den var slik at han kunne bygge den ferdig selv. Nå er den ferdig og han har i tillegg lagd en slede til den. Modellen står nå sammen med den papir(!)-modellen av en tråkkemaskin som han har satt sammen. Trur dette med modellbyggeriet ligger i familien. Flere bilder av dioramaet ligger her: http://www.ipmsstockholm.net/forum/works_/article.asp?data=8777382330_%7Ed_20110814_045430_%7Et_Pistmaskin_och_skoterdiorama_%7Ea_Viktor.xml |
|
Modellhilsen
Claes |
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den der blei drit-rå!!!
Herlig dirorama, med en utrolig flott papirmodell...... Dette står det respekt av!!! |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |