MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - laserskårede byggninger
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

laserskårede byggninger

Post Reply Post Reply
Author
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: laserskårede byggninger
    Posted: 21 mars 2010 at 21:49

Jeg har tegninger av en byggning/stasjon som jeg gjerne skulle ha fått skåret ut i tre. Tegningen jeg har er i PDF.fil. Er det noen som kan hjelpe meg med dette???

Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2010 at 22:15
Det samme skulle jeg hatt hjelp til. og hva vil evt prisen bli på er jo litt viktig
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
cinxia View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cinxia Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mars 2010 at 15:49
Hva slags tykkelse er det på treplatene du skal bruke?...jeg har et prosjekt på gang med laserskjæring men det er helt i begynnelsen så jeg har ikke mye info ennå...men om noen uker bør det ha skjedd noe.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mars 2010 at 16:34
jeg for min del vil ha et veldig tynnt materialeSmile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mars 2010 at 23:49
tykkelsen har ingen voldsom betydnig for min del, så lenge byggningen kan settes lett sammen og den ikke faller fra hverandre hehe Smile
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
Back to Top
cinxia View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cinxia Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2010 at 06:44
Ok:-)...da spørs det om ikke det skal gå bra. Jeg har avtale med laseroperatøren i dag så får vi se da veit du;-)
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2010 at 08:19
Det finnes mange som har lasere rundt i landet, men det er ikke så mange som går ut med tilbud om skjæring for andre. En viktig grunn til det er at en tegning sjelden er en tegning som kan sendes rett til laseren. Den største jobben med å få noe laserskåret ligger i å lage tegningene.

Prøv http://www.ponoko.com/ hvor du kan få laserskåret i mange forskjellige materialer til greie priser. De har mye nyttig info om hvordan tegningene må være.
Truls Slevigen
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2010 at 19:42
Originally posted by cinxia cinxia wrote:

Ok:-)...da spørs det om ikke det skal gå bra. Jeg har avtale med laseroperatøren i dag så får vi se da veit du;-)

Ok, du får holde meg oppdatert
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.