Pipelyd med Rivarossis flisvogner |
Post Reply ![]() |
Author | |
Mikael Järn ![]() Veteran ![]() Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 februar 2010 at 18:15 |
Når noe piper,er det noe som sliter. (friksjon) Akselkasser eller akseloppheng er naturlig å tenke på. Ørlite symaskinolje er min oppskrift alle fire steder pr. aksling. Dypp en knappenål i oljen og før på.Sjekk også at ikke noe annet henger innpå hjul eller aksler. Bøyde bremsesko e.l.
|
|
![]() |
|
Mr. Karlsen ![]() Veteran ![]() Joined: 07 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 122 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei!
En ting har jeg latt meg plage med siden jeg kjøpte et Rivarossi flisvognsett for to år siden som inkluderte tre flotte flisvogner med ekte flislast.
Etterhvert dukket det opp en pipelyd fra vognene, uansett om de er i rett strekning eller kurve. Lyden har blitt sterkere de siste ukene, og nå måtte jeg bare spørre. Er det flere som sliter med dette? Hvor i vognene kommer lyden fra? Jeg antar det må være noe med koblingene.
På forhånd, takk for svar!
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |