MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

lakkering av lok

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 24 mars 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: lakkering av lok
    Sendt: 12 januar 2010 kl. 20:52
Jeg har noen lakkerings prosjekter på gang, og skal lakkere noen lok i gammeldesign. Men vet ikke hvilken farge som passer til den gule stripen?? Jeg bruker som regel humbrol maling, så hadde vært fint om jeg fant en i den serien, men er åpen for andre muligheter. Noen tips??
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Til toppen
Asgeir Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 12 april 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Asgeir Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 januar 2010 kl. 21:46
Humbrol 74 - Linen
Asgeir

Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Til toppen
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 24 mars 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 januar 2010 kl. 01:35
Hvilken humbrol maling kan brukes som gammeldesign???? Malingen jeg hadde tenkt å bruke var ikke noe bra
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Til toppen
Pjokken Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 13 desember 2009
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Pjokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 januar 2010 kl. 09:36
Sitat: kokken kokken skrev:

Hvilken humbrol maling kan brukes som gammeldesign???? Malingen jeg hadde tenkt å bruke var ikke noe bra
Vet om et par muligheter. Noen har valgt Opel hennarot nr. 536. Den er etter mitt skjønn relativt bra. Har brukt den på min GX-vogn. ("Kufferten")Har også hørt at Tamiya har en acrylmaling - X20A. Førstnevnte får du i en Opelbutikk, men sistnevnte tror jeg de har i Togbutikken i Grimstad.Call Mr. Bridger!

Etter det jeg har forstått brukte ofte NSB det de hadde for hånden. Derfor kan fargenyansen variere fra vogn til vogn.Rødt er dessuten sensibel for sol, og farven lysnet raskt med årene. Ikke minst fordi de gamle malingtypene ikke hadde den pigment-resistensen vi har idag.
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 januar 2010 kl. 13:29
På denne 206"en er det brukt Tamiyas "Dull Red" : http://www.togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=648

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
TomL Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TomL Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 januar 2010 kl. 15:26
Hei,

Jeg bruker Hennarot 536  som jeg har kjøpt hos Billakkspesialisten i Oslo. Bruker airbrush, ikke rett fra boksen. Lakkerte her om dagen en Ska 223, som ble meget bra. Kanskje jeg klarer å få tatt et bilde av den, når den blir ferdig montert.

MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,064 sekunder.