MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Hvilken modell er mest interessant? - Hector 241
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvilken modell er mest interessant? - Hector 241

Post Reply Post Reply
Author
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilken modell er mest interessant? - Hector 241
    Posted: 14 desember 2009 at 19:54
I det siste har vi fått tre ulike produsenter til å lage Hector 241 i modell, produsentene er Roco, ACME og Marklin.

Jeg har selv sett på ACMEs pluss Roco`s modeller og syntes begge ser herlige ut! Har noen sett på Marklins verisjon og hvordan den ser ut detajlmessig?

Hvilket lok ser mest korrekt ut, om noen har studert dette? Hvordan er ACME`s kjøreegenskaper i vekselstrøm?
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2009 at 23:52
Mærklin sin er en ganske simpel utgave såvidt jeg hukser, derfor den er billig... "Hobby" står det om den, og blant annet at strømavtakerne ikke er funksjonelle osv...

Selv har jeg ROCO"s modell, har kun positivt  si om den..

MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2009 at 17:18
Aha, jeg får egentlig sette opp alle tre på side og finne ut av hvilken som frister mest. =)
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2009 at 00:11
Da må jeg jo bare hinte om at Rocos modell av 241.004 er den som Cargolink har leid inn og dermed går fast i Norge. . . . . . .
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2009 at 23:14
Det har jeg lagt merke til for lenge siden, og bare det bidrar sterkt til lysten på å shoppe det loket. :P
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,188 seconds.