Nybegynner, forslag til sporplan |
Post Reply ![]() |
Author | |
trowin ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 29 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 oktober 2009 at 17:51 |
Hei alle sammen!
Jeg er ny i hobbyen og på dette forumet, så da tenkte jeg kanskje kunne få noen gode forslag og tips her inne. Er virkelig mange flinke ingeniører og kunstnere her har jeg sett, dessuten syns jeg "tonen" her på forumet er veldig bra
![]() Skal begynne på et fastanlegg, og i den anledning vil jeg gjerne ha forslag til sporplan, og best mulig utnyttelse av plassen jeg har til rådighet. Har tenkt til å lage hylleanlegg rundt hele rommet, samtidig som jeg kunne tenkt meg en "øy" ut i midten hvor jeg kan drive litt industri e.l. Jeg er stor tilhenger av kjørestrekninger m fin norsk natur, bl.a det fantastisk flotte anlegget til jevistad som jeg har sett mye på inne her
![]() Jeg skal bygge i H0, hovedsak norsk matriell, peco 75, DCC likestrøm.
Mvh
Trond
![]() |
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rommet ditt er ikke så veldig forskjellig i størrelse og form som det MJ-rommet jeg hadde i 1987-92. Kanskje de utkastene jeg hadde til anlegg der kunne være til nytte for deg også: http://www2.dmmh.no/~ses/index.php?aut=&vis=224&nid=3&engelsk=0
|
|
Svein S
|
|
![]() |
|
halvors ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Du har et godt utgangspunkt i det rommet
![]() Finn fram papir og blyant, de er uvurderlige hjelpemidler i den tidlige planleggingsfasen. Databaserte verktøy er fine etterhvert, men i starten er det enkle ofte det beste
![]() Hilsen Halvor
|
|
![]() |
|
trowin ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 29 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Takker for innspill begge to
![]() ![]() ![]() Mvh
Trond
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |