MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Roco dreieskive og C/M skinner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Roco dreieskive og C/M skinner

Post Reply Post Reply
Author
Spjok View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Spjok Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Roco dreieskive og C/M skinner
    Posted: 07 august 2009 at 15:53
Hei.

Er ny på forumet, men litt erfaren innenfor mj - men nå har jeg et problem...
Mulig det er veldig simpelt - men jeg ser ikke løsningen. Så er det noen som har erfaring med dreieskiven fra Roco og C eller M skinner? Jeg klarer bare ikke å se sammenhengen!!!Confused
Har pratet med en fra NMJ hvor jeg kjøpte den - men det var til veldig liten nytte... 

Så hvis det er en eller fler der ute, som vet hvordan dette skal løses - så vær så vennlig å del vitenskapenBig%20smile
Sondre
Back to Top
steinkit View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinkit Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2009 at 16:59
Hei

Du løser det med roco sine AC skinnerfor tilkobling til dreieskiva og så bruker du märklin sin overgangsskinne fra K til enten C eller M. 
Du bør også bygge opp dreieskiva og støtte opp under overgangsskinnene slik at du får alle skinnetoppene i samme høyde.Smile
Stein kittelsen
Märklin digtal H0, Norsk forbilde, Intellibox, Windigipet eller TrainController?
Back to Top
Spjok View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Spjok Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2009 at 17:26

Hei.

Takk for svar.

Jeg forklarte nok litt for liteEmbarrassed - men problemet mitt er strømtilførselen.
Har koblet alt, helt fram til ledningene som skal til skinnene - der står jeg fast. Har fått litt info om at jeg må lodde de to ledningene som skal til skinnene - men mangler utstyr til å lodde med.

Så spørsmålet mitt er vel egentlig - hvordan og hvor festes strømtilkoblingen til skinnene??????
Sondre
Back to Top
steinkit View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinkit Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2009 at 19:40
Hei, prøver på nytt og håper det er samme dreieskive vi snakker om.
Dersom du stiller styringsboksen inn på AC og kobler til strøm på den trenger du ikke koble til strøm på hvert enkelt spor.  Dreieskiva vil gi strøm til de spor den er stilt inn mot.  Sporet mellom dreieskiva og øvrige spor på anlegget må isoleres på begge skinner samt midtleder.  Det er enkelt på C skinnene hvor du bruker isoleringsbitene i plast eller kutter av kontaktene på undersiden.  For M skinner er det ikke så lett så jeg anbefaler K eller C skinner i overgangen.
Stein kittelsen
Märklin digtal H0, Norsk forbilde, Intellibox, Windigipet eller TrainController?
Back to Top
Spjok View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Spjok Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2009 at 20:47

Aha... Da vet jeg hva jeg skal bruke morgendagen påThumbs%20Up

Tusen hjertelig takk for hjelpen... 
Sondre
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.