kjøreledninger |
Svar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Steink ![]() Nykommer ![]() Medlem siden: 03 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28 januar 2005 kl. 22:28 |
||
www.amundsenhobby.no selger Viessmann, men de ligger ikke ute på nettet. har selv kjøpt noen meter fra han og er godt fornøyd |
|||
Mvh
Stein Kittelsen |
|||
![]() |
|||
espyink ![]() Veteran ![]() ![]() Medlem siden: 08 januar 2005 Land: Norway Status: Utlogget Points: 103 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
er det noen forhandlere her i Norge som selger det på nett?
|
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1616 |
||
Hei!
På Viessmanns egen hjemmeside kan du "klikke deg igjennom" 10 sider med kjøreledningssystem i H0. Jeg har sett disse "live" og de er både rimlige og ser bra ut. |
|||
Med vennlig hilsen
R ![]() “Det finnes ett forbilde for alt” |
|||
![]() |
|||
espyink ![]() Veteran ![]() ![]() Medlem siden: 08 januar 2005 Land: Norway Status: Utlogget Points: 103 |
||
Aleksander: finnes det bilder av disse? og, hvilken farge har mastene? og hvordan ser kjøreLEDNINGENE ut? |
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
aleksander ![]() Viderekommen ![]() Medlem siden: 18 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 29 |
||
Viessmann er rimligst. 27.-pr stk om jeg ikke huseker feil (10 pakk). De produserer nå for marklin (annen farge). Runar
|
|||
![]() |
|||
||
Ok, da forstår jeg
![]() |
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
RaA ![]() Viderekommen ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 43 |
||
Jigger er flertall av saken - dermed dette utrolig generelle svar: En jigg er vanligvis et verktøy hvor du kan slippe tilpassede deler nedi mellom tapper (eller enkelt nok stifter på en treplate) får så å muligjøre å lodde sammen delen mens de blir holdt i riktig posisjon. Ved å bruke jiggen mange ganger så har du din egen serieproduksjon. Greia er at en jigg er et samlebegrep - det er mulig å lage jigger til serieprodusjoner av alt mulig: lokomotiver i H0, biler som kjører ute i gata i 1:1, godsvogner i 1:1 kan være bygget i en jigg. Minden Deutz-boggiene på NSB B3 og B5-vogner er laget i en jigg (en såkalt sveisejigg) som vst. Grorud snekret sammen slik at de kunne serieprodusere boggiene på lisens. Som du ser er det bare fantasien som setter begrensninger for hva man kan lage jigger til å sette i produksjon av de underligste ting.
|
|||
mvh Ragnar
|
|||
![]() |
|||
Dag Cato ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Medlem siden: 01 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 871 |
||
Kanskje vi skulle starte en ny tråd om signaler?
![]() MVH Dag Cato Skårvik Moderator |
|||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|||
![]() |
|||
||
Startsettet inneholder jigger, CD-rom med byggeanvisninger i PDF-format og et signalbyggesett. hva er en "jigger"???? |
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Medlem siden: 01 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1602 |
||
Ta deg en tur på Oslo S Thomas, der finner du indre hovedsignaler hvor lysene for hovedsignal og forsignal er plassert i samme mast på denne måten. Spor 7 mot nationalteateret har vel hvertfall 5-lys om jeg husker rett, siden det er "rettspor" ut av oslo S Eirik |
|||
![]() |
|||
thomas snare ![]() Viderekommen ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Status: Utlogget Points: 46 |
||
Øystein: Det signalet, hvilket forbilde skal det være? Jeg har aldri sett et 5 lys signal med alle lysene på samme skive? Har du et bilde av orginalen du kan legge ut? |
|||
![]() |
|||
Øystein W ![]() Viderekommen ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Land: Benin Status: Utlogget Points: 70 |
||
Masten er av bøk, ferdig beiset. Utliggene av forkobberet stål.
Startsettet inneholder jigger, CD-rom med byggeanvisninger i PDF-format og et signalbyggesett. Signalbyggesettet inneholder alt du trenger for å bygge et signal. Du finner bilde av et bygget signal her. http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3409 For ModellCompagniet Øystein Wiik |
|||
ØW
|
|||
![]() |
|||
||
ok skal nok gjøre det når e for tid... KONFIRMASJONS UNDERVISNING........ |
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
rosenblad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 03 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 294 |
||
Hei Espen! Jeg foreslår at du tar kontakt med Modellkompagniet direkte via e-mail på fransvan@cuilenborg.com. De er faktisk veldig hjelpsomme og hyggelige! MVH, Tom |
|||
![]() |
|||
||
Hei; Jeg, har vært inne på modellcompagniet.no. (igjen hva er masten bygget av? ( messing, eller tre? Der selger dere også et startsett med signal, jigger og byggebeskrivelse hva er det som inneholder der? Også er det "signal byggesett" hva følger med der? Endret av espyink |
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
Øystein W ![]() Viderekommen ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Land: Benin Status: Utlogget Points: 70 |
||
Foreløpig ja, 5 stk. pr pakke, to varianter. To varianter av mast med dobbelt utligger, 1 stk. pr. pakke. Pluss Sommerfeldt generelt og messingprofiler i de fleste dimensjoner. |
|||
ØW
|
|||
![]() |
|||
||
ok!! er det bare byggesett av mastene dere selger? 4-5 stk pr. pakke? Takker for svaret, dere hører nok fra meg igjen Endret av espyink |
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
||
http://www.modellcompagniet.no/ Vi har alt du trenger. |
|||
ØW
|
|||
![]() |
|||
||
ok, jeg skjønner hvor kjøpte du " den massive messingen" da? er det lett å få tak i tynne tre stolper noe rundt 3mm? Mvh espen N N |
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 864 |
||
![]()
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Hvordan lager du tverrspennene dine da? Og de festene som går "rundt" masten? Hvor mye koster det for noen lengder med messingstolper??
|
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg har laget stolper i tre i mange år jeg og faktisk aldri brukket en eneste en. Bruker 3 mm bøk, meget bra.
|
|||
ØW
|
|||
![]() |
|||
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 864 |
||
Takk, Svein.... Jeg bruker messingstolper. Valgte det p.g.a. at modulene ofte blir utsatt for litt "juling" under transport. På den annen side hadde det vært mye raskere å lage stolpene i tre, og laget noen ekstra i tilfelle brekkasje... Skinnene du ser på bildene er Peco kode 75. |
|||
![]() |
|||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Medlem siden: 03 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1215 |
||
Det derre der er så flott at jeg får nesten vondt Fyttigrisen å misunnelig jeg er! Er det tre eller messing stolper du bruker der?? og et lite off topic spørsmål. Hva slags skinner bruker du? |
|||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|||
![]() |
|||
||
Det er der jeg bruker dem, ja... Som her, fra et FREMO-treff i Rendsburg: og her, fra Kongsbergtreffet 2004:
|
|||
![]() |
|||
||
nei ikke noe spesielt tror jeg, men bruker du mastene du lager FREMO modulene dine?
|
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
||
Nei, jeg fant ingen andre relevante bilder, bare mer av det samme... |
|||
![]() |
|||
||
takk for svaret skal nå ta og sjekke litt "billig" butikker. har du flere bilder av byggingen av masten? |
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
|||
||
Som jeg nevnte tidligere, blir messingmastene mer solide, men de er samtidig langt vanskeligere å bore i (hull til utligger) |
|||
![]() |
|||
||
noen spørsmål: hvor kan du kjøpe disse pinnene? og, hvordan festet du mastene til rammeverket/plata? hvor fikk du kjøpt messingrøret/stanga?
|
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
![]() |
Svar ![]() |
Side 12> |
![]()
Tweet
|
Forum: | Forumtillatelser ![]() Du kan ikke opprette nye tråder i dette forumet Du kan ikke besvare innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forumet Du kan ikke opprette avstemminger i dette forumet Du kan ikke stemme i dette forumet |