MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Skinnehelling
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skinnehelling

Post Reply Post Reply
Author
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skinnehelling
    Posted: 12 februar 2009 at 17:00
Hei, På en 180 graders sving jeg har hevet jeg ene siden av sporet...
Men nå når jeg skulle få det ned til flatt igjen så var det flere av vognene som sporet lett av... Hva kan jeg gjøre for å unnvike dette? Har ikke lyst til å plukke ned alt sammen...

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2009 at 18:16
Hvor mye har du hevet det, og hvor brått senker du det ned igjen?

Du må hvertfall la overhøyden fortsette bittelitt rett frem etter kurven før du begynner senkingen av sporet.

Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2009 at 18:21
Er hevet med 1 sville. Peco kode 100.
Har hatt rett senking ca 20cm på h0. Det er relativt langt og jeg har ikke mere til gode...
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2009 at 19:49
Kanskje overhøyden (doseringen på vegspråket Wink) burde reduseres til det halve?
Bjørn Egil
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2009 at 20:09
Det du bygger kalles overhøyderampe. Den bør være jevn og antagelig ikke kortere enn 25 cm i H0, og overhøyden bør ikke overstige 1,7 mm. Se forøvrig mer om dette på MJwiki: http://mjwiki.no/wiki/Overgangskurve
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.