Real life staging |
Post Reply |
Author | |
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 januar 2005 at 22:55 |
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stilig!!! Men noen rundbane finner du vel ikke???? |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Rundbaner? Jo visst finnes de også i virkeligheten! Det er nemlig ikke bare i "MJ-verden" at rundbaner eksisterer. Det er egentlig ikke så unaturlig, med tanke på logistikk-logikken en slik bane medfører.
Jeg skal legge ut mer informasjon om de ovenfornevnte baner, dersom jeg finner noe. Edited by Roger |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! På følgende link kan man se litt nærmere på jernbanen ved Hanstholm. Den var ganske lang til å være rundbane egentlig; Den hadde blitt ca. 11 meter i H0 slik den fremstår i dag. Edited by Roger |
|
Med vennlig hilsen
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tar jeg ikke feil, ligger det en vendesløyfe her, også, rundt ringlokstallen: http://terraserver.microsoft.com/image.aspx? T=1&S=10&Z=13&X=1222&Y=20642&W=3&qs=%7cDurango%7cColorad o%7c Linken henger ikke sammen, klipp og lim! Det er jo en knallbra veteranbane - 3-fot - Durango & Silverton RR, heter den ikke det, da? mvh Henning L |
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg ser godt vendesløyfen, jeg i alle fall! Jeg tok meg den frihet å lage link av url-en din, Henning. |
|
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Her er en link til motstykket i Kristiansand. Batterie Vara Det er smalsporbane her også, men i dag kun et par hundre meter bakover fra kanon 2. Halvveis deler den seg med ett spor opp til kasematten (kanon 1) og det andre bakover i terrenget til ammo-bunkerser. To små svingskiver finnes også. Et par vogner har jeg sett, men ikke lok. Mye artig å se og en av Kristiansands mest besøkte attraksjoner. |
|
Hilsen
Roar Børte |
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Jeg har sett lokomotivet der nede, jeg. Det står under en pressening ved ett av utstyrskurene museét besitter, og ser temmelig "shabby" ut. -Jeg håper de klarer å sette det i stand, da den planlagte kjøringen med dette, ville gjøre ett allerede bra museum mye bedre. Lokomotivet kommer fra ØSDs nedlagte bane på Østøya og Mellomøya. |
|
Med vennlig hilsen
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Det finnes ett forbilde for alt: Sjekk sporarrangementet til Harlem Transfer (1:1), det overgår jo de fleste rundbaner og spaghettibaner noen gang bygd i modell:
|
|
Med vennlig hilsen
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Her er en til i samme genre, dog med sporforbindelse til omverdenen; Bush Terminal: |
|
Med vennlig hilsen
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan det stemme at det er 90" som er angitt som minste radius? Dette blir jo snaut 27,5 m (eller ca 31,5 cm i H0) |
|
Bjørn Egil
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |