MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Horten mj-klubb i pressen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Horten mj-klubb i pressen

Post Reply Post Reply
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Horten mj-klubb i pressen
    Posted: 31 desember 2008 at 23:28
I går var det den tradisjonelle "hjulekjøringen" hos Horten Modelljernbaneklubb.

Tønsberg blad var til stede med både journalist, fotograf og videokamera.

Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2009 at 14:03
For et utrolig fint anlegg. Så dere kjørte over skinnene der med en slaks rulle etter et tog. mon tur hva det var?
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2009 at 14:24
ja det var et voldsomt stort anlegg. mange fine detaljer osv, den rulla så ut som en slags skinne renser
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2009 at 14:29
"Han legger til at klubben har planer om å skaffe seg et bedre lokale for det store anlegget."
Skal dere flytte?
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2009 at 15:31
Noen svar:

-Anlegget er 90-100m2, IKKE 150m2 som det ble sagt i videoen

-begrensningen på 99 tog stemmer ikke, og har nok med at en eller annen har tenkt på gamle digitalsystemers kapasitet når han ble spurt.

-"Rullevognen" er en rensevogn fra amerikanske centerline, forhandles her i Norge av knuts maskinservice, og den fungerer utmerket.

-Klubben har lenge ønsket seg et annet/bedre lokale, og det pågår et arbeide for å få til dette. Min personlige tanke er at om man får et lokale så blir det en jævlig jobb å få flyttet selve anlegget. Og antallet aktive medlemmer har vært sterkt dalende de siste par årene. Jeg har selv ikke vært noe særlig til stede, men har opplevd flere møtekvelder med bare 1-2 mann i lokalet, og nærmest null aktivitet. Og for å få flyttet dette anlegget kreves atskillig flere aktive og kompetente personer.

Eirik
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2009 at 09:22
Artig video! Jeg synes jeg så et spor med punktkontakter på slutten. Er det hybrid-anlegg?
Svein S
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2009 at 11:44
Det ser ut til at det er en stund siden jeg var på befaring der, ja ... Wink
Bjørn Egil
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2009 at 12:40
Originally posted by ses ses wrote:

Artig video! Jeg synes jeg så et spor med punktkontakter på slutten. Er det hybrid-anlegg?

Ja. Anlegget har spor for H0 likestrøm, H0 vekselstrøm og H0m.

Mvh

Eirik
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,137 seconds.