Malmbanelok type 29 |
Post Reply ![]() |
Author | |
laser ![]() Viderekommen ![]() Joined: 15 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 november 2008 at 16:14 |
Heisann,
er det noen der ute som har noen tegninger av malmlok type 29? Arild |
|
![]() |
|
Terje Storjord ![]() Veteran ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et som dette?
![]() Edited by Terje Storjord - 24 november 2008 at 03:57 |
|
![]() |
|
laser ![]() Viderekommen ![]() Joined: 15 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 35 |
Riktig, før ombygging med løpehjul foran. Er helt sikker på at et slikt et med 15-20 MAS vogner (sees i bakgrunnen på bildet) hadde passet veldig fint i en fjellskråning på hagebanen.
Arild
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Ta kontakt med Jernbanemuseet. Jeg tror de kan skaffe eller formidle kontakt med den som sitter på det som fortsatt finnes av NSB Maskinavdelingens loktegninger, og det er faktisk ganske mye. Om type 29 er blant disse, er jeg imidlertid ikke helt sikker på.
|
|
Svein S
|
|
![]() |
|
Kleindorf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 20 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 126 |
Skulle du få tak i tegninger ville jeg vært interessert i kopier. Er mest interessert i Type 39 - etterfølgeren, og da i HO. Tegninger av Type 29 vil jo inneholde mye brukbart selv om det ble endel større endringer ved ombygginga til 39.
|
|
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
|
|
![]() |
|
Heisann,
tegningene er et bra utgangspunkt. Det er store tegninger så jeg skal komme tilbake til saken når jeg har fått skalert de til mer håndterbar størrelse. Arild |
|
![]() |
|
Hagen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 05 februar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 164 |
Byggesett? :)
Jeg er helt for en type 29, men jeg skulle gjerne hatt med løpehjulene :) Edited by Hagen - 22 januar 2009 at 21:11 |
|
Size does matter
Rune Hagen Kongsberg |
|
![]() |
|
Byggesett? :)
Jeg er helt for en type 29, men jeg skulle gjerne hatt med løpehjulene :) Eh... da er det vel ikke lenger type 29??? Uansett skal type 11 bygges først. Arild |
|
![]() |
|
Hagen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 05 februar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 164 |
Flisespikker :)
Ok, type 39 da :) |
|
Size does matter
Rune Hagen Kongsberg |
|
![]() |
|
Fowler ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 15 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
Svært lok,det blir vel over meteren langt med tender,i 1til 22 skala,
ikke noe nybegynnerprosjekt akkurat. det krever endel utstyr også
for å komme igang,men imponeranes lok med malmvogner bak.
Hs Roald
|
|
G-Gubben
|
|
![]() |
|
Blir nok "bare" 1:32, men det blir vel stort nok der også.
Arild |
|
![]() |
|
Kanskje du kunne hengt noen slike bak?
Fra Piko ![]() Inntil du får noen "skikkelige" noen |
|
Size does matter
Rune Hagen Kongsberg |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |