MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Nesttun-Osbanen i H0e
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nesttun-Osbanen i H0e

Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nesttun-Osbanen i H0e
    Posted: 24 mars 2008 at 20:36
Jeg har lenge drømt om å lage Osøyri st som FREMO modul i H0e.  Nå har jeg fått bekreftet at en langt bedre modellbygger enn meg faktisk har startet på dette prosjektet.  Det innebærer at den første byggestenen på et FREMO opplegg i H0e med Vestlandsforbilde, er underveis.  Det kan nok tid før jeg realiserer et prosjekt, men jeg ble kraftig inspirert i dag.

Kanskje er Stend st en godt utgangspunkt for en stasjonsmodul i H0e etter FREMO standarden?

(Før noen rekker å kommentere; dieselloket gikk aldri på NOB (C:)

Edited by Morten Jacobsen - 24 mars 2008 at 20:37
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2008 at 21:00
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Jeg har lenge drømt om å lage Osøyri st som FREMO modul i H0e. Nå har jeg fått bekreftet at en langt bedre modellbygger enn meg faktisk har startet på dette prosjektet. Det innebærer at den første byggestenen på et FREMO opplegg i H0e med Vestlandsforbilde, er underveis. Det kan nok tid før jeg realiserer et prosjekt, men jeg ble kraftig inspirert i dag.

Gratulerer med valget av forbilde!
Jeg ble farlig inspirert av boka om Os-Nesttun banen, nesten så jeg la Tamshavnbanen på på hylla.

Dette er en bane med sjarm.
Hvilke andre baner solgte billetter til folk for å få lov til å gå i banetraseeen?

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2008 at 21:25
Synd den traktoren ikke ble brukt der, den hadde vært litt enklere å få til i modell en damplok"a  Smile .  Det må absolutt være den største utfordingen med dette prosjektet.  Men tar jeg ikke helt feil, så har den andre modellbyggeren vel noen planer her?
Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
EFP&CO View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EFP&CO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2008 at 21:42

Spennende prosjekt.

Edited by EFP&CO - 24 mars 2008 at 21:46
Gospeltrain
Back to Top
Jan Frelin View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jan Frelin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2008 at 22:23
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Hvilke andre baner solgte billetter til folk for å få lov til å gå i banetraseeen?

Vanlig praxix i Sverige, faktiskt. I alla fall fram till tjugo-talet eller så.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,079 seconds.