München, Erlangen & Nürnberg |
Post Reply |
Author | |
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 november 2007 at 11:12 |
Skal en tur til Tyskland i neste uke, så jeg lurte på om noen vet om noen MJ-severdigheter i München, Erlangen eller Nürnberg? |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nürnberg: Verkehrsmuseum, et stort jernbanemuseum med blant annet en flott samling (160 stk) tysk materiell i 1:10 skala. Ligger midt i byen og er vel verdt et besøk.
I München ligger Deutsches Museum, et stort teknisk museum. Der har jeg ikke vært men det skal være flott. Info finner du her: http://www.deutsches-museum.de/en/
På denne linken finner du forhandlere på de stedene du skal besøke: http://www.miba.de/haendler/index.php
God tur!
Hilsen Petter
Oppdatert: Info om DM i München.
Edited by traiNman - 30 november 2007 at 11:48 |
|
magnus
Medlem i MJF Joined: 09 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 49 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg besøkte Deutsches Museum for et par år siden. Flott museum med en stor modelljernbane som kjøres et par ganger om dagen. Men da jeg var der var jernbanetingene gjort klar til flytting.
Verkehrsmuseum på Theresienhöhe er nytt. Jeg var også der, men det var ikke helt installert ennå da.
Jeg vil anbefale begge.
Edited by magnus - 30 november 2007 at 13:39 |
|
magnus
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tips! Nå sitter jeg er i München og har egentlig fått oppleve mer en jeg håpet på Da jeg ankom München Hbf (Hoved jernbane stasjonen), så så jeg men en ren tilfeldighet en liten plakat i den ene rulletrappoppgangen. Med mine ”falke” øyne syntes jeg så noe som vekket mitt mj instinktet. Jo sannelig var det ikke en plakat for Internationale ModellBahn-Austellung. Siste utstillingsdag var den 4.des. For et lykke treff! Så da var det bare å beine bort å få plassert bagasjen i oppbevaringen og deretter småjogge til turistinformasjonen for å finne ut hvordan man kom seg dit. Vel fremme så ble øynene både store og våte, var jeg kommet til himmelen? Fy svarte..... Her var de fleste store produsenter med store stands, og haugevis med mindre tilvirkere av både stort og smått. Flaks for meg at de ikke stengte før kl 18, fordi jeg gikk vel rundt der med åpen munn og sølte sikkel på teppet i minst 1 time. Deretter var det bare å panikk handle i den siste halvtimen som var igjen. Det resulterte i at jeg egentlig ikke fikk kjøpt så mye, ikke lett å kjøpe noe når mann blir blendet av tilbud og et mangfoldigt utvalg.
Eneste skår i gleden var at kameraet mitt absolutt ikke ville samarbeide der inne, så det resulterte i et litt hardhent forsøk på å få det til å virke, det virker iallefall ikke nå Så dere får nøye dere med noen lusne mobilbilder som bevis.
Jeg vet iallefall at en messe av denne kaliber vil jeg besøke igjen. .
Edit: Tasteleifer Edited by SveinR - 06 desember 2007 at 08:57 |
|
Mvh
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg blir med neste gang Svein! Jeg drømmer også om å komme meg på en slik stormesse i Tyskland.
|
|
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
Ja er det ikke bare å hive seg inn i en Mini å dure ned?
Godt vi ikke holder på med større skalaer, da hadde vi vel bare kunnet kjøpe en vogn hver og så var all plass oppbrukt
|
|
Mvh
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er jo nok av plass i en Mini! Her er en tidligere bil med Grimstad-moduler
|
|
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
jammen da har vi transportmiddelet klart! Shop until you drop.
|
|
Mvh
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da bør dere sikte inn på Intermodellbau Dortmund i april. Billig Med Norwegian til Düsseldorf (hvis dere ikke kjører Mini). Jeg har vært på en del forskjellige messer i Tyskland nå, og Dortmund er den som har best/mest mj. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |