Sportsbiler |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 juni 2007 at 18:19 |
|
Har anskaffet meg noen biler til bygginga begynner igjen til høsten... og skal bli...
Ferrari 250 GTO fra Busch. Har ett sett fra Automobilia til ombygginga...
Og denne fra Lion Models...
skal bli denne...
Ferrari 365 GTB Daytona
ups... en til
GTS Daytona cabrio...
Til slutt to som skal bli en...
Hvem vet hva dette skal bli? F40 + Testarossa...
Ove
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Noen som vet om/hvor man får tak i modeller av Datsun 240 Z 1974, og Chev. Corvette Stingray (1968-1972)... Har alltid hatt sans for disse bilene...
Noen bilder:
Ove Edited by Snikkaren - 22 juni 2007 at 19:02 |
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Edited by morten.h - 22 juni 2007 at 18:41 |
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Rimelig kjapp i svingen Morten... Tommeltottene mine eller Dell"en min fikk plutselig litt for mye å svare på samtidig.... Koenig Competition
Ove Edited by Snikkaren - 22 juni 2007 at 19:00 |
||
Ove
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
det nederste bilde er ikke competition utgaven Ove...bare den "vanlige " testarossa utgaven...........For de som ikke kjenner disse bilene kan jeg fortelle at Koenig competition er hinsides sprek med dobble turboer og kompressorer yter den 1000 hester og gjør 0-200 på under 10 sekunder...(hvis jeg ikke husker feil)
|
||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du var kjapp der... Prøvde å teste deg litt... Men sansene mine sier at jeg har funnet en overmann på italienere...
Ove
|
||
Ove
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
hmmmmm
hviste dere at for og eie en enzo så må du ha eid en f40 og f50 Edited by Stian - 22 juni 2007 at 20:16 |
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hmmm ligger noen superline modeller i sånne biler |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ove
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
......eller for de som vil ha en i 1:24 for en mye billigere penge...kommer noen bilder her..... modellen er noe støvete....den ble bygd for 10-12 år siden....byggesettet kommer fra Fujimi......det skal sies at de har Koenig 512 BBi som er kanske hårete også.....men den modellen har jeg ikke...
|
||
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
......men Koenigs utgave av "hurtig boble" har jeg.....ganske fet den også... |
||
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sjekk her Morten, flere som leker Willy Koenig....
Ove Edited by Snikkaren - 04 desember 2007 at 20:39 |
||
Ove
||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tips.
De som liker sportsbiler i metall i skala 1:87 kan (kunne) ta en tur på LIDL.
Der solgte de en eske med 4 biler for NOK 30.- i en utrolig bra utførelse for den prisen.
Av cabriolet sportsbiler fikk du:
1955 Mercedes-Benz 190SL
Porsche Boxter S
BMW Z4
Mercedes-Benz SLK350
Produsent: WELLY i Kina.
|
||
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ha eid eller eie
Ble bare laget 400 stykker(orginalt 349, men det var så mange som ville ha så de lagde 50 til og så kom tsunamien og de lagde en til paven som ble solgt til veldedighet for tsunamiofrene.)
Men er det noen som vet om noen rimelige Ferrarier i Ho skala???
|
||
|
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Trond Jeg kjøper litt på ebay. Kan få ganske bra kjøp på diverse Ferrari"er. Herpa, Busch, RedLine etc...
F.eks:
http://cgi.ebay.de/Herpa-Private-Collection-Ferrari-F40-1-87_W0QQitemZ200197991457QQihZ010QQcategoryZ9098QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
By i vei... Forskjellige treff på ebay.com, ebay.de og ebay.co.uk
Ove
|
||
Ove
||
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oj oj oj! Den er min 1000takk for linken!
|
||
|
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her skal det bli Koenig Competition.....
Så får vi se om resultatet står til Gull...
ve
|
||
Ove
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har fått meg noen biler på ebay, som skal oppkvikkes med Automobilia Transkit...
Jaguar E-type cab.
Triumph TR4
Jaguar MK II
Ferrari 250 GTO
legger med linken til Automobilia
og en som selger på eBay
ve
|
||
Ove
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nå kommer Ferrari 250 GTO fra Red Line.
Blir spennende.
ve
|
||
Ove
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har endelig fått tak i noen Corvette 69 på eBay.
ve
|
||
Ove
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Litt Ferrari
Red Line 575 GTC
Lion Models 365 GTB
3 250 GTO
fra venstre Herpa, Busch og RedLine
forfra
Red Line fra sida
Må bare si at Red Line modellene er vanvittig detaljerte.
Vil ha Red Line?
Sjekk ut www.modelcarexpo.com eller søk på eBay.
ve
|
||
Ove
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Løps-biler fra 60-tallet. Sparks Model har noen modeller i 1/87.
Deriblandt disse 2:
Ford GT40
Svart fra 1966, og lyseblå fra 1969.
ve
|
||
Ove
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hopper opp et par-tre hakk i skala og viser hvor langt jeg har kommet på min Ferrari 641/2 (F 190) Nigel Mansell utgave i 1:12. Har bestilt en haug med superdetaljerings detaljer fra Japan i dag,blir helt rå ........så langt er det to lag med primer (med mellom sliping),3 lag med Rosso Corso ( igjen med mellom sliping),ett lag med klarlakk samt dekaler. For tur står 3 lag med klarlakk (med mellom sliping) og der etter høyglans polering..... |
||
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
siden jeg venter på ei ny flaske med flytende maskering så jeg kan fortsette på ska 223,har jeg i dag brukt 12 timer på å sette i sammen,lakkere,maskere etc. front vinga på F1 Ferrari"n..... .....i morgen blir det Hortens tur og hobbymesse...
|
||
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
det er noen finger avtrykk på tuppen...... men ellers helt super!
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Godt å se at proffene også gjør sånne blemmer
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
En liten konkurranse: 1: Hvem er det denne karen skal forestille(hans fulle navn) 2: Når ble han født/døde? 3: Hvor mange barn fikk han med sin kone? 4 Hvor mange barn fikk han med sin elskerinne?...og 5: Hva heter alle hans barna? (må være litt vanskelig) ...siden han skal få en omgang med silikon før han blir malt,får premien bli en avstøpning til første riktige svar....
|
||
||
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg prøver; 1. Enzo Anselmo Ferrari
2. 18.02 1898 - 14.08 1988
3. 1 sønn
4. 1 sønn
5. Dino og Piero Lardi
Mvh.
Arne
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det var ikke langt unna......men,jeg er streng! Klengenavn kan til nøds godtas.....men gutten "dyppa kjeppen" mer enn to ganger......er svar avgitt aha?....(føler meg som Sten Broman i Kontrapunkt)
|
||
||
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |