MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - så... Skjedd noe i påska?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

så... Skjedd noe i påska?

Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: så... Skjedd noe i påska?
    Posted: 07 april 2007 at 21:22
Det har det her, noenlunde... Ingen snøstorm, derimot vakkert ved Bukkestitjern i dag

Men noe mj ble det og i påsken, ikke bare turgåing. Det har vært mest småplukk, litt fiksing er og der, men det ble og to nye band på scenen min...

Jeff Buckley har lenge vært i planene. Mannen er desverre død ( ) Men jeg lot han allikevel komme til byen min (påsken er jo tiden for slikt )

Seigmen er og oppløst, men tenkte de kunne bli en del av min verden de og. Figurene er foreløpig hele staben i R.E.M., egne figurer kommer kanskje senere...

Så, hva har dere brukt påsken til?

Edited by carlf - 07 april 2007 at 21:23
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2007 at 11:25
Har selv fått utrettet en del på Globus-prosjektet mitt, http://home.online.no/~roholen/. Ellers så har jeg besøkt Nostalgimässan i Gøteborg forrige søndag. Så veldig mye tog, veldig lite annet.
mvh

Ronny

"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2007 at 13:43
Jeg modifiserte et IKEA-bord. Det blir litt modul-aktig siden jeg kan bytte ut innmaten etter eget ønske. Har hele tre sporplaner i z, n og HO klar, men så flink jeg er til aldri fullføre noe som helst, så vildet jo vise seg om det blir noe mere..... Men arti" lell.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2007 at 13:48
Bygde togrom for TMJKs nye anlegg! Masse arbeid med oppretting av vegger etc. Noen runder til, og vi kan begynne å bygge anlegg!

Sånn ser det ut i hovedrommet nå (unnskyld det dårlige mobilbildet):

Legg merke til at vi i grunnen har bygd et rom i rommet, alle veggene er så skeive at de måtte rettes opp, og dessuten har flere av dem 8-10 cm treullsementplater som isolasjon, og de er ikke enkle å feste ting i. Så vi bygger  en egen bærekonstruksjon rundt det hele.
Veggene i midten av rommet skal dele opp utstikkere.
Anlegget blir i to nivåer, og vi skal bruke stendere i veggene til å feste nivå 2 i.

Mer info om dette kommer nok... etterhvert!

Edited by Henning L - 08 april 2007 at 13:52
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 april 2007 at 18:52
Har nesten ferdigstilt 3 stk El 17 Flåmsbana,vært barnevakt for guttungen til bruttær`n og begynt vårservicen på Lotusen som skal ut av garasjen om få dager.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 april 2007 at 19:20

Slik så påsken min utSmile Ble ikke noe særlig MJ, men jeg har nå kommet frem med litt mere planer for de første modullene mineWink

Fredag - tirsdag: Var jeg på hytta til tanta mi... På mandag kom også fattern ditt... Ble noen flotte skiturer, rakfisk, nydelig påskevær og lesing av gamle MJ- blader....

Tirsdagen dro vi hjem...

Onsdagen var det videre til hytta på Sørlandet. Planen var å få padla en del.... Men med 4 grader i vannet og en våtdrakt som lå igjen hjemme samt til tider litt vel mye vind og ingen båt som kunne "fiske meg opp" gjorde at jeg heller holdt meg på land...  På søndagen dro vi hjemmover igjen... 

Men nå er planene for de to første modullene klare så nå håper jeg på å komme i gang om ikke så alt for lenge....

Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.