så....hva har dere fått til i dag... |
Post Reply |
Author | ||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 mars 2007 at 20:54 |
|
Jeg for min del har montert følgende ting på anlegget....
vann påfyllings utstyr.... sandtårn....
kullanlegg og godsterminal har etter montering blitt seendes ut som på bildene under....
er det noen andre som har vært produktive idag..... i så fall del med dere noen bilder.... |
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
malte fjellpartiet på fremo-modulen min ferdig.
|
||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nææ en god del innlegg i "så" tråden Joa, har gjort litt mer på Veggli og pirka av litt ballast som hadde satt seg på skinnene på det siste dioramaet jeg bygger. Hadde store palner om å gjøre ferdig Veggli, men det rakk jeg alså ikke |
||
Hilsen Andreas.
|
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Likte tittel"n på denne tråden
Joa, har vært produktiv jeg: Slik ser arbeidsbordet ut. Detaljering kommer på plass etterhvert Og her er et forsøk på stemningsbilde av Juptier, aka. 5772 "Olton Hall"... Edited by carlf - 04 mars 2007 at 21:13 |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ser du utnytter plassen i regelbok på best mulig måte du også |
||
Hilsen Andreas.
|
||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
dokumentert
|
||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Laget en sporveksel: og lagt hovedtogsporet på "Dalen" st: Edited by jevistad - 09 mars 2007 at 20:20 |
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Selvfølgelig! De som faller under kunnskapsløftet får ikke ha en så nå må jeg ta igjen litt for de bak meg |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ehem, har lest MJ-bladet nr 1 og 2 for 2006....som jeg fikk i går i posten Nå er jeg også ajour
Roger Abel |
||
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
||
eginor
Medlem i MJF Joined: 13 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 102 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Fortsattt skinnelegginga på Dombås modulen min (i stova til fruens forargelse), og klødd meg i skallen rundt kobling av diverse sporveksler.
|
||
Mvh Egil
|
||
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hmmm, jeg har tegnet vertikalprofiler for TMJKs nye anlegg:
|
||
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har kjøpt litt grøntfor til dioramaet mitt i dag. Det er da i det minste noe....
|
||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
||
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
|
De første grønne klattene har kommet på plass på dioramaet mitt. Begynte veldig forsiktig for å se hvordan det ble.
|
||
||
Ørj@n
Nykommer Joined: 13 februar 2007 Location: Noreg Status: Offline Points: 45 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
har ikke gjort så mye har begynt md og lage vei på vinteranlegget mitt
|
||
Helsing Ørjan :)
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vært hos Svigermor og hentet stikksaga... På tide å gå Fremodulen til livs. Den skal jo være klar om ein uke. På tide me litt oppfrisking da...
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Nordlandsbanen
Viderekommen Joined: 19 august 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vært inne på mj-rommet og sett på all mj-en som ligger nedpakket......er ikke det nok da
|
||
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO |
||
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sitter og drømmer om anlegg..... selvfølgelig uten å gjøre noe med det!
|
||
||
einjen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har kjøpt to plater med kryssfiner.
I tillegg bel jeg fritatt for familiære plikter i tre timer i dag (som jeg tenkte jeg skulle bruke på tmjk). Alt fint og flott, bortsett fra at jeg klarte å få ett eller annet på øye som jeg ikke får ut igjen, så nå er jeg, etter å ha sittet i en halvtimes telefonkø, på vei til legevakt. Og der gikk modellbyggedagen..... Murphy var her.......... |
||
--
||
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg og en gjeng røvere har hatt riveparty i kjelleren til TMJK og rakk å rive halve anlegget mens vi hold på. Nytt party i morra. WoooHooo!
Hans Gunnar har tatt bildet, som viser raseringen. Snedig hvor fort det går å rive i forhold til hvor seint det går å bygge det opp ... |
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mange flinke sjeler ser jeg....vel jeg har kommet til skade for å bygge en stortysker i skala 1:35.... har bedrevet mange dager med research for å kunne bygge en norsk versjon av 63a med stivrammetender...har funnet ut at 4830-4839 ligger nærmest opp til byggesettet,men jeg trenger hjelp fra alle de vise her på forumet til å hjelpe meg med linker og tips om bilder av disse lokene slik at modellen blir mest mulig korrekt...har så langt funnet ett bilde av 4838 på tinnoset men trenger sårt flere bilder....(skal legge ut bilder av modellen om ikke så lenge)....please help me.... |
||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hilsen Andreas.
|
||
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg fikk i forrige uke se en som har bygget en Trumpeter stortysker med vannentender! Tenderen er lagd i resin og koster faktisk mere enn byggesettet, men så kult! http://www.ipmsstockholm.net/forum/works/article.asp?data=91 93952076_~d_20070301_131844_~t_Nu_@228r_min_andra_modell_sna rt_f@228rdig_~a_Allbann.xml&expand=1
|
||
Modellhilsen
Claes |
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er samme modell jeg bygger men siden 15 av de 74 stortyskerne som ble igjen i Norge etter krigen hadde stivrammetender og siden de modellene som er laget av 63a fra ymse produsenter opp igjennom årene har hatt badekartender....ble mitt valg å gjøre enkelt (bestiller nok modellen av badekartenderen i tilfelle jeg ikke finner nok dokumentasjon) I følge boka "damplokomotiver i Norge " hadde følgende lok stivrammetender pr.1950:324,1100,1101,3113,4830-4839 og 5839 samt muligens 5116. Av disse er 4830-4839 bygd hos Maschb. & Bahnb. i Tyskland hvilket forbilde til Trumpeters modell også er,derfor er fornorskingen av denne modellen relativt enkel....men siden det følger med endel options i settet,hadde det vært greit med bilder av 4830-4839 slik at det blir så korrekt som mulig...... |
||
||
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Send meg en PM med e-posten din, så skal vi se hva vi kan få til. Hilsen Kjetil |
||
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har ikke bygget noe, men jeg og fattern har vært å kjøpt materialer til å bygge vitrineskap. Bakplate og lister og slikt. I morgen skal vi ut og få tak i plexiglass. Jeg skal legge ut noen bilder etter hvert som det bygges.
|
||
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |