trainspotting |
Post Reply |
Author | |
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 november 2006 at 18:57 |
Jeg er på jakt etter tømmertransporten som går på Rørosbanen.
Jeg mener å ha sett en rutetabell for alle tog på Rørosbanen (inklusive godstog), men nå kan jeg ikke huske hvor. Resultatet fra helgens jakt var så bra at det ga betydelig mersmak. Noen tips? |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du kan begynne å lete i de grafiske ruteplanene
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.jernbaneverket.no/multimedia/archive/01569/Blad_1 3_St_ren_-_T_1569686a.pdf
Jeg skjønner ikke disse helt. På Tynset og på Alvdal så dukker det opp tog ut av intet. Fra Auma går det et nordover til tynset (5087) og fra Alvdal går det et sørover (5088). Men hvor kommer de fra i utgangspunktet? Helt konkret så er det de grønne di3-ene som jeg vil ha festet til filmen(!). Obas? Jeg ser de kjører forbi her på Heimdal titt og ofte, men jeg vil ha de mer i skoglandskap. |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ofotbanen kjører løslok fra Hamar på Mandag til Koppang hvor de henter vogner. Avgår derfra i 13 tia(de har kjørt føre tiden). Tidligere sto ikke Ofotbanens tog i grafen(men jeg har ikke sjekket om togene har kommet med). Det har også hent at de har kjørt ektratog til Auma fra Skogn. De kjører til Skogn. når vognene er tømt kjører de til Østersund i sverige eller til formofoss, for å hente mere tømer. De retunrer til Koppang på Lørdag og setter igjen de 13 vognene. Mens lokene går til Hamar for service. De skulle gå oppover i dag, men har trøbel med tilsynet. Og må vente til at parirene er i orden, føre de kan kjøre. 3 av lokførene skriver på postvogna ( www. jernbane.net ), spør du der pleier de å si fra om, og når togene går. Godstog kan gå lenge føre og lenge etter, rutetid. Vet at Ofotbanen har gått 1t føre ruta på veg nordover for å slippe kryssning med Regiontogene på Hanestad (1t oppehold)
Edited by Wickerman - 13 november 2006 at 21:18 |
|
A matter of life and death
|
|
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
"Kurs" i lesing av grafiske ruter avholdes hos TMJK ca hver 14.dag når vi har trafikkspill på Glomfjordbanen... Velkommen! |
|
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk! jeg lette etter togradio i en annen tråd men disse er jo mye mer praktiskt! må bare lære meg å lese dem nå, men det ser forståelig ut. |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Toget går til/fra Kongsvinger, og kjøres av CargoNet. På Alvdal hender der at det er skifting til skurlaget, som det heter. Her kjøres det flis. |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det noen som kjenner til grafiske ruter for SNCF (Frankrike) eller mer spesifikt Chemins de Fer de la corse (Corsicanske jernbaner). Jeg skal kanskje ned dit i sommer og det hadde vært kjekt med rutene!
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dessverre så tror jeg at de har kjøreforbud nå? Sjekk denne lenken: |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tydeligvis kommet i drift i løpet av formidagen i dag i følge en av de ansatte: http://medlem.njk.no/forum/forum.php?modul=innlegg&innl= 54332&rom=24 Eirik |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |