Ny Digital Containerkran |
Post Reply ![]() |
Author | |
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 september 2006 at 15:36 |
Jeg var innom en modelljernbanebutikk i Gøteborg for to uker siden, der viste innehaveren meg en video med en digital containerkran som skulle komme i salg iløpet av høsten. Jeg klarer ikke å huske om det var Faller, Vollmer eller ett annet firma som skulle produsere den. Jeg har heller ikke klart å finne noe info om den på nettet. Er det noe som vet noe mer om denne kranen? Det virket mildt sagt veldig spennende! Hilsen Ben-Sigvald |
|
![]() |
|
traiNman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1632 |
![]() |
|
TerjeB ![]() Viderekommen ![]() Joined: 01 desember 2004 Location: Guinea Status: Offline Points: 73 |
Jeg har ventet på den i 3 år (7år inkl. Rocco som hadde prototypen av det samme prosjektet) men så sent som i forrige uke kunne Heljan ikke love en leveringsdato. Kanskje NMJ vet mere?
|
|
TerjeB
|
|
![]() |
|
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Der var den ja.... jeg har utrolig dårlig hukommelse generelt, og på navn spesielt. Ok, viss det enda ikke er kommet en leveringsdato, så kan det erfaringsmessig bli lenge å vente. Men flott er den iallfall! Ben-Sigvald
|
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1632 |
Heljan demonstrerte kranen på messen i Valbyhallen 26-27/8 og den så da temmelig leveringsklar ut der... |
|
![]() |
|
Nå er kranen å finne på NMJ sine hjemmesider, http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=2130&osC sid=bd606f8c6ced7d8c1e8378e535e44ba3 men 5000 kr - tja, da får jeg nok spare litt til. Flott er den uansett!
Ben-Sigvald |
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Slik jeg har forstått det, så er kranen styrt over en DCC-protokoll og skulle i så måte tilsvare 3 eller 4 lok? Det er en dekoder i portalen for kjøring av denne, videre er det 2 eller 3 motorer i traversen der en kjører traversen, den andre løfte/senkebevegelsen og muligens en siste som kan dreie løfteåket 360 grader? (den siste bevegelsen er eg mest usikker på). Alle bevegelser skal være mulig å kjøre samtidig (i motsetning til en Roco-kran jeg har der man må velge bevegelse og kun kan kjøre en av gangen). Til kranen må det da tilhøre en egen liten digitalsentral med betjeningspanel og innebygget booster. - Således kan jeg forstå at prisen blir høy, da vi snakker om teknikk tilsvarende 3-4 lok + digitalsystem. Så kranen for første gang demonstert på Intermodellbau i vår. Grunnet prisen, tror jeg ikke dette blir en storselger.
Edited by Kjell H. - 31 oktober 2006 at 21:29 |
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Tjaa det var jo rimelig da, så den annonsert i et svensk hobbyblad til rundt 6000, - For min del ville jeg heller kjøpt 3 lok enn krana |
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
ROBEL ![]() MjF-styremedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
""For min del ville jeg heller kjøpt 3 lok enn krana ..Men kjære deg, kan du ikke bare lage et lite diorama som du har krana på da??
|
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
hehe holder jo på med det, krana kommer til å flyte pent inn i landskapet på 25x 20 cm |
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |