Det dummeste jeg har sett på lenge.... |
Post Reply |
Author | |
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 august 2006 at 14:09 |
Nedenstående video av et "stunt" kan muligens oppleves på en ubehagelig/uheldig måte for personer som har vært i (eller frykter) en lignende situasjon, eksempelvis lokførere, bilførere, trikkeførere, syklister, motorsyklister, piloter osv. Dersom du føler at du kan få en negativ opplevelse av å se en som gjør noe utrolig dumt og med fare for eget liv og sikkerhet ifm med et ankommende tog, så lar du bare være å se på dette innslaget. Jeg har lest de reaksjonene som er kommet fra et par av dere og respekterer deres syn på dette. Jeg mener imidlertid at det grotesk stupide i en slik gjerning poengterer hvor lite gjennomtenkt det går an å bli i sine handlinger. Jeg vil også tro at det derigjennom er definert et absolutt punkt for hvor nær døden det går an å komme - ingen ved sinne fulle fem kan komme på tanken om å overgå dette. Hva angår muligheten for å bidra til noens eventuelle traumer, så er selvfølgelig en sjanse tilstede for dette. Imidlertid er det så mange av oss som har opplevet triste/tragiske og nesten-situasjoner, som må forholde oss til å bli minnet på dette i mange sammenhenger. Uten at jeg ønskeer å utdype dette nærmere, vil jeg bare si at "sånn er det bare". Advarsel er imidlertid lagt inn på toppen av innlegget. http://www.youtube.com/watch?v=VTG4A5xBL1c&mode=related& amp; amp;search= PS Redigert 150806 1430: Lagt til advarseltekst og egen kommentar. Edited by Morten M - 15 august 2006 at 14:34 |
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Noen er så teite at det nesten ville være en fordel for oss andre om de havna under toget... hadde det bare ikke gitt lokføreren angst...
Lurer på hva pulsen til lokføreren var etter det der?? |
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fy f*en noe så stygt gjort. det er fælt å si det men sånne idioter fortjener nesten å bli kjørt over.
|
|
Tut, tut.
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Manglet bare at det kom et tog motsatt vei når han hopper over i det andre sporet...
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
YouTube er vel stedet for syke filmer...
Edit: Bør kanskje advare jeg og... Den følgende filmen er ikke for ment for personer under 18 år pga. at den inneholder sterke scener. Hendelsen i filmen var et personlig tragedie og ikke et iscenesatt stunt. Av hensyn til personer som har opplevd noe slikt bør man være forsiktig med hvem man viser filmen til. Jeg beklager om noen har følt seg støtt av denne filmen før advarselen kom. Henviser forøvrig til komentarer nedenfor... De sier vel det meste. Edited by carlf - 17 august 2006 at 13:59 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
Med stor fare for å virke negativ og muggen osv. : Personlig synes jeg det er galt at slike filmer får ligge tilgjengelig i offentligheten. Men det er visst symptomatisk for samfunnsutviklingen, hvor grenser rykkes til det grenseoverskridende (). Men jeg er sikkert bare en olding med antikvariske synspunkter. Men jeg lurer litt på hva en film av denne type egentlig gir betrakteren annet enn en overfladisk spenningsfølelse levd ut gjennom noen andre. Og status fordi man kan sende den rundt til kompisene. Morten, takk for at du brakte denne, så jeg fikk et påskudd til å reise en problemstilling jeg har grunnet over lenge. Personlig mener jeg dog at man ikke bør bidra til å utbre slike filmer, dvs. la være å linke til dem. Om folk går på YouTube og leter etter "syke" filmer selv, får være deres sak. Å få den servert på et forum, uten advarsel, er noe annet. Her finnes lokførere som kanskje har opplevd folk på sporet. Her finnes ungdom og kanskje andre som kan få det dårlig med å se en slik film. Just my 10 cents.. |
|
mvh Øyvind Strøm
|
|
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, helt enig med Øyvind, og jeg er ikke en olding en gang..... Slike filmer bør ikke videreformidles på noen som helst måte av flere grunner;
Hilsen Ben-Sigvald
|
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Enig i hva som skrives her. Er pokker meg bare sekundet ifra før det går galt. For en idiot.
|
|
Tut, tut.
|
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sakte i bakkene: vi kan da ikke forby alt som er dumt og tåpelig!
Det er jo allerede forbudt å løpe rundt på skinnegangen. Hva mer kan man gjøre? |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Er enig med mye av det som sies her Mange av de som står bak filmene på Youtube er idioter som har det morro med å lage film på uskyldige menneskers bekostning Folk får gjerne sette livet sitt på spill for en liten filmsnutt (det er deres valg), men man får for f*** ikke involvere andre. Hilsen Andreas |
|
Hilsen Andreas.
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Enig med Andreas. Slemt å gi en uskyldig tredjepart traumer for livet for å få litt morro. Jeg er ganske sikker på at føreren i det toget ikke så om han på skinna kastet seg vekk i tide....
Samme gjelder selvmord på skinnegangen. Jeg skal ikke si noe for eller imot å ta sitt eget liv men å drepe andre eller innvolvere andre på en negativ måte mot deres egen vilje er respektløst! |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Christian
Post Options
Thanks(0)
|
Sikre skinnetraseen bedre. Dete r trist å se hvor lett slikt som dette "stuntet" egentlig er. |
|
Tut, tut.
|
|
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det tror jeg vil være en uoverkommelig oppgave. Å sikre alle jernbanespor slik at kluthuene ikke klarer å komme seg over, vil være nær sagt umulig. Jeg satser heller på at Darwins teori holder stikk. Mindre begavede mennesker som i dette tilfellet, blir en eller annen gang truffet av toget. Særdeles lite hyggelig for lokføreren, men desto bedre for menneskeheten.... Hilsen Kjetil |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen, Det du nevnte om selvmord Carl Fredric har også utartet seg i trafikken. Selv om dette kanskje er litt på kanten av det vi egentlig diskuterte synes jeg alikevel at det bør nevnes slik at man kan være klar over det når man ferdes i trafikken. Jeg leste for en tid tilbake i Aftenposten om folk som velger å ta livet sitt på veien, som regel ved å styre rett i fronten på et vogntog som da har minimale muligheter for å unnslippe. Etterforskning av flere front til front kollisjoner mellom personbiler og vogntog/semitrailere har vist at ca 50 % av alle ulykkene (hvis det kan kalles det ?)er selvmord. Enkelte ganger blir også andre biler involvert når vogntoget mister styringen eller velter etter det første sammenstøttet. Dette har etter hvert blitt en sak som yrkesjåfører må leve med som en del av jobben. Temmelig tragisk, men slik har det altså blitt alikevel. Mvh Andreas Edited by Andreas - 15 august 2006 at 23:33 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
Morten Takk for at du la på en advarselstekst. |
|
mvh Øyvind Strøm
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dere som lett får traumer bør koble dere fra internett. Dere andre kan ta en titt på denne: http://www.dailymotion.com/visited/search/atv/video/x2wwk_at vbackflip-vtt
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Haha, så det tilfeldigvis på Discovery når det gikk noen uker tilbake.
|
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |