"Jernbane-attraksjoner" i Skottland? |
Post Reply |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 april 2006 at 23:03 |
Hei! Jeg skal på en ukelang tur til Skottland i juni, og siden programmet ikke er helt spikret ennå, lurte jeg på om noen vet om noen jernbane-attraksjoner/severdigheter som man burde få med seg? - Modelljernbane, butikker, museumsjernbaner o.l. |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
MJ og butikker som fører dette vet jeg svært lite om, men om du vil kjøre damptog på en museumsbane og ta en titt på 3 gamle teakvogner fra NSB bør du ta en tur til "Bo"ness & Kinneil Railway". Mer informasjon på linken under. http://www.srps.org.uk/railway/home.html Hilsen Kjetil |
|
Nicholas
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vel, Harburn Hobbies (www.harburnhobbies.co.uk ) i Edinburgh er en god start. Ligger i Leith Walk, nedover mot the Firth of Forth fra østenden av Princess Street. Ellers kan du stikke innom Mac"s Model railroading & Doll Houses ( www.macsmodels.co.uk )i Helensburgh vest av Glasgow. Det ligger også en museumsjernbane i Fort William, husker ikke navnet i farten, men det er toget som ble brukt i Harry Potter-filmene. Du kan kjøre tog mellom Edinburgh og Glasgow, tog hvert kvarter hver vei, såvidt jeg husker. Og selvfølgelig, The Museum of Transport i Glasgow. Ligger ved elva Kelvin i forlengelse av vestre enden av Sauchiehall Street i Glasgow.
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ta en titt på http://www.ukmodelshops.co.uk/counties/attractions/scotland. html
der er det flere jernbane relaterte greier i skottland. Kan også anbefale å kikke innom http://www.railwaytouring.co.uk/6UKProg.html for en oversikt over dagsturer i UK fra "The railway touring company". Det er foresten ca. 4 millioner jernbane entusiaster i Storbritania (du leste rett, 4 mill, det er ikke noe galt med øynene dine)så det er ikke vanskelig å ha vår hobby der borte... God tur! |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Jeg takker for alle forslag som ble postet her. Bo"ness and Kinneil Railway ble avlagt ett besøk, og kan sterkt anbefales til andre interesserte som måtte befinne seg i området. I tillegg til selve museumsjernbanen, befant det seg også en meget bra utstilling om "The Scottish Railway" her. I Edinburgh finnes forøvrig en bra bobbybutikk som heter Wonderland Models. De har ikke akkurat det største utbudet av mj-artikkler, men har mange andre svært anvendelige hobbyartikkler.
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |