MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0

 Svar Svar Side  123 15>
Forfatter
 Rating: Topic Rating: 1 Stemmer, Average 5,00  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Morten Jacobsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Bergen, Norge
Status: Utlogget
Points: 1104
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Morten Jacobsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0
    Sendt: 07 oktober 2017 kl. 22:27
Om hele anlegget er intakt vites ikke, men Grimstad stasjon ses stadig på FREMO treff.  I tillegg bygger Tore et fantastisk anlegg med forbilde fra Amerikansk smalspor i forgagne tider, Red Mountain Railway.  Anlegget har egen Facebook side med mange flotte bilder og gode ideer.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 22 februar 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2033
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 oktober 2017 kl. 21:55
Tore har nok dessverre forlatt oss og emigrert til trynelefsa med sin fabelaktige landskapsbygging, men han har jo også Togbutikken.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
akselstog Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 12 august 2017
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 105
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér akselstog Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 oktober 2017 kl. 19:45
Supert anlegg! Har du det fortsatt?
Til toppen
b e pedersen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1058
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér b e pedersen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 oktober 2014 kl. 20:09
Det dere nordpå ikke må glemme, er at flo og fjære er to forskjellige ting her nede og der oppe Wink

Thanks to the UK Smile
Bjørn Egil
Til toppen
Kjell H. Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2380
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kjell H. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 oktober 2014 kl. 17:02
Det er et merke/steinstøtte i fjæra ved Tregde like øst for Mandal som regnes som nullpunkt i Fastlandsnorge. Alle høyder over havet i hele landet skal regnes ut fra dette punkt - også høydeangivelsene på stasjoner. Tregde ble en gang valgt fordi dette var det punkt langs kysten der det var minst forskjell på flo og fjære - og ikke på grunn av den kjente TV-meteorologen som kom fra samme sted og med samme navn.
Det kan være at det finnes et punkt ute i Nordsjøen der variasjonene er mindre? - Dette er imidlertid mindre tilgjengelig for de fleste.
http://www.statkart.no/Kunnskap/Kart-og-kartlegging/Hoyde-over-havet-/

Endret av Kjell H. - 16 oktober 2014 kl. 17:16
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1284
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 oktober 2014 kl. 16:27
Der er liten forskjell på flo og fjære på sørlandet og sørvestlandet, et stykke i havet utenfor Egersund er det visstnok null. Men når stormflo inntreffer får det fort litt konsekvenser:

http://vannstand.no/index.php/stormflo/69-fakta-stormflo-i-norge-2007


Endret av jevistad - 16 oktober 2014 kl. 16:27
Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2016
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 oktober 2014 kl. 11:36
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Dette har jeg selvfølgelig tenkt på LOL Men det er faktisk ganske nærme havoverflaten der nede. Her er et par bilder som viser at det er maks 2 meter det er snakk om enkelte steder, og da tror jeg ikke modellen skal være så feil.


Jøss, skal ikke mye havstigning til for at hele stasjonsområdet blir oversvømt!

Skal bli artig å se den ferdige havnemodulen.
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 oktober 2014 kl. 09:43
Dette har jeg selvfølgelig tenkt på LOL Men det er faktisk ganske nærme havoverflaten der nede. Her er et par bilder som viser at det er maks 2 meter det er snakk om enkelte steder, og da tror jeg ikke modellen skal være så feil Embarrassed På det nederste bildet er det lett å sammenlikne høyden på menneskene og høyden ned til vannet.




Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 oktober 2014 kl. 15:43
Da går jeg ut fra at neste Fremo-treff Grimstad stasjon skal delta på, dateres til en dato det var springflo der. LOL
Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2016
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 oktober 2014 kl. 15:25
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Et oversiktsbilde over Grimstad-modulene slik de så ut forrige helg på Fremo-treffet på Ask.


Havneområdet ser veldig lovende ut!

Men havnivået ser ganske faretruende ut...

Endret av Håvard H - 15 oktober 2014 kl. 15:26
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 oktober 2014 kl. 12:19
Et oversiktsbilde over Grimstad-modulene slik de så ut forrige helg på Fremo-treffet på Ask.


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
halvors Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: pålogget
Points: 685
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér halvors Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 juli 2014 kl. 11:51
Sitat: Claes Lislerud Claes Lislerud skrev:

Det samme gjorde to av medlemmene her i Salten MJ Klubb. De dro til Oteråga og tok bilder av et skur der. Uka etter var det borte!

Må tydeligvis være forsiktig med slik fotografering. Ting har en tendens til å forsvinne etterpå

Flott bilde av Grimstadtunnellen, Helge. Skulle ikke tro det lå en hel by rett på baksiden
Ser frem til at du får bygget opp tunnellen igjen Tore.

Hilsen Halvor
Til toppen
Jegeberg Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 05 mai 2014
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 15
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Jegeberg Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 juli 2014 kl. 18:22
Det er hyggelig å se så flotte og entusiastiske innlegg på forumet. Det gleder! Tross nydelig vær ute får jeg også lyst til å gå inn å bygge. All honnør til Tore, og hans flotte anlegg!
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 juli 2014 kl. 12:15
Sitat: H. Lindholm H. Lindholm skrev:



En perfekt modelljernbanetunnell det der! Ikke spesielt stort fjell den går igjennom, og vi ser helt tydelig at de har brukt aluminiumsfolie for å lage fjelltrukturen LOL
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Claes Lislerud Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Medlem siden: 08 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 785
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Claes Lislerud Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 juli 2014 kl. 19:58
Det samme gjorde to av medlemmene her i Salten MJ Klubb. De dro til Oteråga og tok bilder av et skur der. Uka etter var det borte!
Modellhilsen

Claes
Til toppen
Henning L Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1112
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Henning L Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 juli 2014 kl. 17:24
Ja – et prima eksempel på dét var da Håvard og jeg dro opp langs Rørosbanen for å dokumentere holdeplasser. De som leser MJ-bladet har kanskje sett modellen min av Rognes holdeplass, på anlegget til TMJK kjent som Ødsledal holdeplass.
Vi gjennomfotograferte og målte opp og har masse dokumentasjon. Kun uker etterpå ble den revet. 
Ser du noe interessant – ta i det minste et utvalg bilder, selv om du ikke har mulighet til å måle opp!
Et godt tips er forresten å ta noen bilder vinkelrett mot fasader, på den måten blir det mye lettere å hente ut info.
Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2016
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 juli 2014 kl. 16:11
Sitat: H. Lindholm H. Lindholm skrev:

Bare hyggelig. Hvis du har behov for detaljutsnitt av noen av bildene, så send en PM.

Så var det dette med hukommelsen, da. Etter å ha tenkt litt kom jeg på at jeg muligens allikevel hadde et bilde av tunnelen før den ble utvidet, og det viste seg å stemme. Her er bildet, som er tatt i juli 1971. Det var den gang man var ganske ung og ferierte i båt langs sørlandskysten....
Da jeg var der i 1971 syntes jeg det var nesten uendelig lenge siden banen var revet opp - det skjedde jo hele 10 år tidligere. Dengang syntes jeg det var utrolig at det så lenge etter fortsatt fantes mye å se etter banen (og mye å fotografere, som jeg dessverre ikke fotograferte....


Flott bilde med masse informasjon for modellbyggeren!

Og jeg slutter meg til din implisitte oppfordring om å fotografere mer. Omgivelsene våre forandrer seg mye raskere enn vi tror. Så fotografer i dag, i morgen kan det være for sent!

Til toppen
H. Lindholm Se rullemeny
Veteran
Veteran


Medlem siden: 17 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1071
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér H. Lindholm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 juli 2014 kl. 11:46
Bare hyggelig. Hvis du har behov for detaljutsnitt av noen av bildene, så send en PM.

Så var det dette med hukommelsen, da. Etter å ha tenkt litt kom jeg på at jeg muligens allikevel hadde et bilde av tunnelen før den ble utvidet, og det viste seg å stemme. Her er bildet, som er tatt i juli 1971. Det var den gang man var ganske ung og ferierte i båt langs sørlandskysten....
Da jeg var der i 1971 syntes jeg det var nesten uendelig lenge siden banen var revet opp - det skjedde jo hele 10 år tidligere. Dengang syntes jeg det var utrolig at det så lenge etter fortsatt fantes mye å se etter banen (og mye å fotografere, som jeg dessverre ikke fotograferte.... )
Tidsperspektivet endrer seg med tiden - nå står ting som skjedde for 15-20 år siden mye nærmere i minnet enn det som i ungdommen lå 5-10 år tilbake.
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 juli 2014 kl. 17:44
Fabelaktig flotte bilder Helge! Jeg har ikke så mye fargebilder fra stasjonen liggende, så dette var virkelig til hjelp Clap
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Kjell H. Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2380
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kjell H. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 juli 2014 kl. 13:11
Fine bilder som vekker minner!

Disse er tatt 4-5 år etter jeg flyttet fra Grimstad.
Jeg husker kafeen som lå i venterommet. Der kunne en fattig student få seg et rimelig måltid.
i 2. etg. holt det lokale tollkontoret til. Det ser man på skiltet. Der fikk man pakker med elektronikkomponenter som man måtte importere fra utlandet.
Tunnelen var da ikke utvidet men sporet revet.
Det var den gang!
Til toppen
H. Lindholm Se rullemeny
Veteran
Veteran


Medlem siden: 17 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1071
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér H. Lindholm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 juli 2014 kl. 21:56
Når jeg fikk rotet frem en driftshåndbok for Kristiansand Distrikt fra 1953 viser den at strekningen Grimstad-Rise kunne trafikkeres med "vogner, traktorer og lok. type 7, 9, 15, 20a og 21."
For vogner var det tillatt aksellast på 12 tonn. For lokomotiver var åpenbart største tillatte aksellast 11 tonn, alle de opplistede typene ligger under dette. Type 20b og c hadde aksellast på henholdsvis 11,4 og 12,2 tonn. Type 32 hadde aksellast på fra 14,6 til 15,0 tonn, avhengig av typevariant.
I 1953 hadde Kristiansand Distrikt bare 20b 268, som dermed ikke kunne brukes på banen.
Strekningen Arendal-Nelaug-Treungen var på denne tiden underlagt de samme aksellastbegrensningene som Grimstad-Rise, men denne ble som kjent forsterket senere. Noen forsterkning av Grimstad-Rise skjedde vel neppe i de ti årene frem til nedleggelsen.

NSB slet med mye spinkelt spor og lave aksellaster på 50- og 60-tallet. Godt er det da at man i sitt eget hobbyrom ikke behøver bry seg om slike uvesentlige detaljer, men kan kjøre det man vil.

Jeg så du etterlyste bilder fra "gatesiden" i Grimstad.
Her er noen bilder jeg tok i juli 1976. Ikke akkurat optimale, men noe interessant kan kanskje allikevel sees. De viser i alle fall at mange opprinnelige detaljer overlevde lenge etter nedleggelsen.
Og den gangen var området fortsatt nesten idyllisk, selv om bilene hadde inntatt plassen....

Gatesiden:


Plattformsiden:


Godshus og stasjonsbygning sett fra "ute på tomta":


Slenger med et bilde av tunnelen også. I 1976 var den nettopp blitt utvidet, så jeg rakk ikke å ta noe bilde slik den opprinnelig så ut. Noen år tidligere spaserte jeg gjennom den slik den var fra jernbanetiden, men da hadde jeg ikke kamera.
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 juli 2014 kl. 13:09
Takk takk alle sammen! Embarrassed

Helge : Det gikk nok aldri en type 32 på Grimstadbanen. Det var stasjonert en type 20 der i to år etter omleggingen til normalspor før krigen. Men i "min" epoke gikk det nok bare type 21 der.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Espen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 255
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Espen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 juli 2014 kl. 21:24
Jaha, å du he tid te å lega med tog på bekostning av å få ferdig minien Big smile
Men jysla  jille bilder du serverer, vakkert Smile
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Til toppen
Jolsen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 19 januar 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 103
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Jolsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 juli 2014 kl. 20:26
Kjekt å se nye bilder fra Grimstadbanen. Inspirerende!
Til toppen
trondk Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 18 april 2013
Status: Utlogget
Points: 36
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér trondk Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 juli 2014 kl. 20:20
Jeg blir alltid like imponert over hvor naturtro og flott anlegg du lager :)
Til toppen
Thobbe Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 17 september 2012
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 122
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Thobbe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 juli 2014 kl. 00:09
Fargene og lyset og detaljene og....og.. Makan! Det er stas å se på!
Til toppen
KnuT Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KnuT Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 30 juni 2014 kl. 19:29
Gratulerer Tore!
Det er bare så nydelig å se på bilene dine.
Flott anlegg og flotte bilder! :)
Takk, takk!
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Til toppen
H. Lindholm Se rullemeny
Veteran
Veteran


Medlem siden: 17 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1071
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér H. Lindholm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 30 juni 2014 kl. 19:00
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Togene ruller på Grimstadbanen igjen! Iallefall inne på Grimstad stasjon. For å komme seg videre ut i verden kreves det litt snekring, men nå kan jeg iallefall kose meg med litt småkjøring inne på stasjonsområdet. På bildet har vi 32.290 med persontog på vei inn på stasjonsområdet.




Et flott bilde som vider hvor naturtro det kan bli når man tar bilder av en flott modell på et flott anlegg med god belysning.

Men gikk det noen gang type 32 til Grimstad?
Til toppen
Morten Jacobsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Bergen, Norge
Status: Utlogget
Points: 1104
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Morten Jacobsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 30 juni 2014 kl. 18:33
Nå ble jeg glad. Tenk å få nyss om at min favorittstasjon har trafikk igjen. Jeg gleder med til fortsettelsen, til inspirasjon for meg og alle andre som fortsatt bedriver lenestolmodellering.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 30 juni 2014 kl. 13:53
Togene ruller på Grimstadbanen igjen! Iallefall inne på Grimstad stasjon. For å komme seg videre ut i verden kreves det litt snekring, men nå kan jeg iallefall kose meg med litt småkjøring inne på stasjonsområdet. På bildet har vi 32.290 med persontog på vei inn på stasjonsområdet.




Endret av Mr Bridger - 30 juni 2014 kl. 13:53
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
 Svar Svar Side  123 15>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,094 sekunder.