MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Airbrush
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Airbrush

 Post Reply Post Reply
Author
mikki View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 august 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikki Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Airbrush
    Posted: 24 mars 2017 at 19:56
Noen som har erfaringer med kompressor til Airbrush som ikke spess er beregnet til dette. Lurer på å kjøpe ny kompressor som også kan brukes til spikerpistol, men er i tvil om man kan "strupe" denne ned til at den også kan brukes på Airbrush. Hadde vært fint hvis man kunne klare seg med en kompressor. Har spurt på Biltema, og de sier ikke det går men har samtidig en mistanke om at de egentlig ønsker å selge 2 kompressorer.
Back to Top
SveinF View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2017 at 20:07
Jeg bruker min garasjekompressor det går bra, MEN.
Du må kunne redusere trykket, og bruke en god vannutskiller på slangen.
Jeg kjøpte en vannutskiller på Biltema som jeg monterer direkte i slangeuttaket med hurtigkobling, så har jeg en overgang på utgangen fra vanlig luftkoblinger til airbrush koblingen 

Vannutskiller og koblinger kommer lett på noen lapper

Clas Ohlson og Biltema selger små stillegående Airbrushkompressorer til ca 700-800 kroner


Edited by SveinF - 24 mars 2017 at 20:16
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2017 at 22:11
Jeg har en bitteliten kompressor til airbrush som jeg kjøpte på Biltema. Den tar liten plass og bråker ikke. Anbefaler heller en slik enn å bruke en stor kompressor til andre formål.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2017 at 10:34
Kjører samme oppsett som SveinF, da jeg hadde en kurant 50l kompressor fra før. På en side bråker den som et helsike når den går, men i praksis kan man lakkere MYE mellom hver gang den trenger å gå. Men jeg tror du må være forberedt på veldig lav WAF om du planlegger å bruke den i samme etasje som resten av familien oppholder seg. Både på grunn av støy og på grunn av svetting (ikke sett en billigkompressor hittil som ikke svetter). Jeg sitter i fred og ro i kjelleren og har ikke skiftet til airbrushkompressor foreløpig.

StenR 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.