Klubblokalene til TMJK stengt! |
Post Reply |
Author | ||
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 november 2005 at 13:46 |
|
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
||
NiM
Viderekommen Joined: 06 april 2005 Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hææææ?? Vanligvis er jo mj en hobby man har for å kunne rømme NED i kjelleren! Ikke for å rømme VEKK fra kjelleren!...... Har dere prøvd den vinklingen overfor branntilsynet?.... :-)
Hilsen NiM som forrige uke besøkte stedet for tidenes mest berømte brann når det gjelder MJ-anlegg; nemlig huset til John Allen. (Nei, vi var ikke inne i selve huset, på samme måte som muslimene ikke går inn i selve kabaen i Mekka når de er på pilgrimsreise.....)
Edited by NiM |
||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
apropos tmjk: Nettsidene deres har verdens mest urteite javascript-funksjon: "function disabled" når en forsøker å høyreklikke på lenker, bilder m.m. Synd med branntilsynet. Hadde tenkt å stikke innom dere en (tirs)dag. |
||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
||
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Urteit og urteit fru Blom... det kommer jo an på øyet som ser... Du er uansett velkommen på tirsdager framover fordi vi vil ha møter i et annet rom i kjelleren inntil videre! |
||
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kanskje dette er en "blessing in disguise"?
Nytt lokale gir mulighet til et anlegg som er *planlagt* fra bunnen av, og som er Märklinfritt. Si fra hvis dette kommer opp som et alternativ, da melder jeg meg inn på flekken! |
||
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hoi, jasså, stengt?? Etter hvor mange år, 40? Tja, når jeg tenker meg om er vel ikke den kjelleren helt etter brannforskriftene. Mye brennbart, og trangt og kun én rømmingsveg. Det siste er det verste. Et lokale med relativt mange mennesker og mer enn 15 m korridor skal ha to rømmingsveger. Med åpent hus kan sikkert 30-40 personer være der nede og da er det gjort. Hvis det blir brann. Branntilsyn er skumle greier.
Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen (Og her har jeg TELillehagens ånd med meg, vet jeg!): Et anlegg med utgangspunkt i Støren stasjon og så mye Dovrebane og Rørosbane man får klemt inn, med passe mengder "modellers license" som trengs - altså et forbildetro anlegg der man "tilpasser" litt - bl.a ser jeg vel for meg litt heftigere industriutvikling oppe i dalførene... Tilsvarende anlegg med Hell i sentrum kan bli like bra! Jeg mener det en gang fantes planer for en smalporet bane fra Hommelvik til Selbustrand? Da kan man klemme inn den, også. Det kan bli en perle. Jaja, sånn kan man drømme... Nå handler det vel mer om hva som skal til for å åpne kjelleren igjen? mvh Henning L Edited by Henning L |
||
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hadde det bare vært så enkelt... *sukk* ... så hadde jeg foreslått det for lenge siden! Problemet er at vi må bare innse at flertallet ikke ønsker et anlegg med sterkt fokus på detaljer og realisme og slettes ikke M*****nfritt. Og hva med det rullende materiellet? Man kan jo få inntrykk av at folk kjøper i bøtter og spann av ymse norske modeller, men min erfaring hos oss er at det egentlig ikke finnes særlig mye materiell som folk faktisk er villige til å ta med enten fordi de mangler eller ikke vil ha DCC eller så er det noe annet galt med modellene som ulike koblinger etc. Og for en klubb så er det jo rimelig begrensa hva som kan kjøpes inn på fellesbudsjettet og selvbygging tar jo altfor lang tid til at man noensinne kan drive realistiske trafikkspill... Noe av grunnene for at jeg fikk slik voldsom interesse for amerikansk var jo nettopp dette med operation og at det (ihvertfall tidligere) var overkommelig å skaffe seg en slik mengde med vogner og lok at man faktisk kunne drive trafikkspill uten at den samme vogna måtte kjøres fram og tilbake flere ganger. Norsk og europeisk har sine fordeler, men spesielt trafikkspillvennlig er det ikke! Men... om du og Henning finner et egnet lokale så kanskje... men det kreves jo at dere blir aktive i en slik setting da som et minimum... og det har vi jo forsøkt for noen år siden uten særlig hell. Mulig at det sitter flere som kunne tenkt seg et slikt anlegg rundt omkring i sin egen kjeller, men når det kommer til stykke så er ikke interessen stor nok til at man gidder å engasjere seg. Derfor blir det som det blir i en klubb som TMJK (og sikkert hos flere) et voldsomt kompromiss for at alle skal føle at de får tilfredstillt sine sære behov... Av og til så fatter man jo ikke at man gidder å engasjere seg, men det gir jo en voldsom inspirasjon til å komme seg hjem å vise verden hvordan det faktisk skal gjøres... |
||
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ok. Tar en tur i kveld jeg da. Hvor er Nidarvoll? Hvilken inngang (hvis flere) skal jeg bruke? Skal jeg følge modelljernbaneskiltinga? |
||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
||
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nidarvoll skole...? Bratsbergvn... Innkjøring ved siden av Statoil og Bunnpris slik at du kommer inn på baksida av skolen. Kjør inn på skolegården og parker foran "vinkelbygget". Vi holder til i kjelleren i dette bygget som ligger mot rundkjøringa i Bratsbergvn... Gå inn, ned trappa og deretter inn i korridoren til høyre... da treffer du sikkert noen av oss fra ca 19:00 og utover! Velkommen! |
||
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk til han som tipset meg om å faktisk sjekke hva som var tilstanden INNE i mitt el-13 lok.
tre ledninger som ikke var koblet til, og minst en ledning som mangler. Nå har jeg loddet som en helt (hvordan i Hampen er det meningen man skal lodde fast en ledning med bare to hender?????) med mitt nyinnkjøpte clas olsohn-startsett for små elektrikere. motoren går fint og lysene lyser relativt bra, eneste som mangler er å koble til en ledning fra strømopptaket på ene hjulet til motoren. Takk for fin omvisning forøvrig! |
||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |