MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Tillig H0e

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Tillig H0e
    Sendt: 08 oktober 2021 kl. 22:17
Hei!

Som alle andre Tilligskinner, er også "gaurd rails'ene" i H0e-sporvekslene også ganske "løse", med det resultat at de kan skli ut og bli borte. Jeg skulle hatt 3 nye, så jeg lurer på om noen vet om disse kan skaffes som reservedeler, og evt. hvilket nummer de har, alternativt om noen også vet hvor jeg kan få tak i slike???
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 oktober 2021 kl. 13:05
Hei!

I påvente av svar fant jeg ut at jeg skulle prøve en (H0e-) skinnestreng jeg hadde liggende fra Peco. Den er litt smalere og "tvinger"ikke hjulene like mye, men ser ut til å virke ganske bra.

For å unngå dette for fremtiden er det sikkert lurt å lime dem på med superlim.
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 oktober 2021 kl. 14:54
Hei!

Det viser seg at det er samme type skinnestreng på H0 Tillig Elite som det er på H0e skinnene fra samme produsent. De er nok samme vise som Peco-skinnene, men de er litt bredere. Ved å bytte Guard rakk å til disse, ble mellomrommet mye mindre, og driftssikkerhet bedre.

Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,033 sekunder.