MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Teglstein

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Johnnyboy Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 18 oktober 2017
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Johnnyboy Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Teglstein
    Sendt: 11 mars 2021 kl. 08:14
Jeg ønsker å lageindustribygninger med teglsteinsvegger. Noen som har tips til å scratchbygge slike vegger i 1:87? Jeg vil ha en struktur som ser nogenlunde realistisk ut
Til toppen
Per R Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 10 juni 2020
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per R Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 mars 2021 kl. 10:09
Du kan jo kikke litt på denne linken. Det er en britisk produsent og H0 er der 1:76 (4 mm), men strukturen ser bra ut.

Slaters

Til toppen
Johnnyboy Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Johnnyboy Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 mars 2021 kl. 14:11
Takk for svar. Skal sjekke det ut
Til toppen
halvors Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér halvors Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 mars 2021 kl. 14:51
Ellers så har Auhagen et stort utvalg av byggedeler for industribygg:
Til toppen
KHE Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 10 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KHE Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 mars 2021 kl. 15:36

Jeg har brukt disse Slaters embossed plasticard i mange sammenhenger og er veldig godt fornøyd. Husk likevel at disse er tynne og derfor som regel krever at man lager selve bygningen først i stivere materiale.

Ellers har vel de fleste tyske modellprodusenter (Faller, Noch etc.) enten umalte, litt stivere plastikkplater og/eller  malte, pregede papp-plater (tynne) som kan brukes. Her er Noch: Noch papp 

Det er vel litt  individuelt hva man oppfatter som penest til slutt, kanskje avhengig av hvor flink man er til å male og smusse de umalte plastikkplatene.

Mvh KHE

Til toppen
Kjell H. Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kjell H. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 mars 2021 kl. 17:53
Hvem forhandler Slaters Plasikard i Norge?
Jeg er på jakt etter RG4 (som er et nedgiret drivverk).
Togbutikken har ikke det - eller noe Slaters Plastikard.
Jeg tror at SVLF i Stavanger eller Terje Vold hadde forbindelse med Slaters Plastikard?
Tror at "Postens regler" er for dyrt - ellers hadde jeg bestilt på nettbutikk? 
Til toppen
TeVe Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 08 desember 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TeVe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 mars 2021 kl. 19:06
Har noe liggende, men må sjekke ut hva som er der av Wills og Slaters. Slaters er tynne plater som må ha underlag. Wills er stive plater som kan brukes direkte til bygg vegger med.

Send meg en PM med behiovet så skal jeg sjekke hva som ligger tilbake.
Terje V.
Til toppen
TeVe Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 08 desember 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TeVe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 mars 2021 kl. 18:25
Skal gå igjennom hva som ligger tilbake og legge ut bilder  i løpet av helgen.

Wills har jeg et utvalg som finnes på  denne lenken

Slaters
Etter å ha sjekket har jeg bare skifertak rund i H0 og takpapp rett i 0.

Se siste bilde i lenken for Wills plater

Endret av TeVe - 14 mars 2021 kl. 15:36
Terje V.
Til toppen
Johnnyboy Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Johnnyboy Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 mars 2021 kl. 09:42
Takk!
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,094 sekunder.