Tankvogner V2 |
Post Reply |
Author | |
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 april 2012 at 13:23 |
Nå som det ble "rollback" på forumet så mistet vi en tråd som for meg var utrolig artig å interesant lesing. Så derfor lurte jeg på om dere som bidro i den forrige tråden kan legge ut info og bilder som ble postet i den andre tråden, gjerne mere enn det som var der og!
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
MJ
Nykommer Joined: 03 september 2011 Status: Offline Points: 237 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det fantes bråtevis med ulike tankvogner i Norge før i tiden. Noen eksempler fikk vi av SES som la inn bilder av superinteressante objekter. For et par regnhelger siden konverterte jeg en BP-vogn til Shell med det gamle skjellet i logoen. Svart lakk, 2 Shell-logoer , et par skilt fra en kassert tankvogn og vips:
Først en rimelig BP-vogn fra QXL. Og resultatet ble en ny Shell-variant: Og forbildet fant jeg blant annet på Modellmuseum hos Collector Modell. Og til slutt selve logoen: På Shells hjemmesider finner du hvilken type Shell-logo som hører til hvilken epoke. Edited by MJ - 26 april 2012 at 16:07 |
|
MJ
Nykommer Joined: 03 september 2011 Status: Offline Points: 237 |
Post Options
Thanks(0)
|
Når det gjelder hvilken tidsepoke som benytter de ulike transittmerkene (T, RIV) så fant jeg litt om dette på denne siden:
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |