MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Takpapp på teakvogner

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Toftebanen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 30 august 2012
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Toftebanen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Takpapp på teakvogner
    Sendt: 05 januar 2019 kl. 20:46
Jeg har tidligere i en tråd her sett en god beskrivelse av bruken av medisintape som takpapp på teakvogner. Er det noen som kjenner igjen tråden og kan få den frem her?
Det jeg konkret lurer på er hvor store tapebiter - lengde/bredde - som skal brukes for å få et realistisk mønster på taket til Roco teakvogner, både med laterninetak og "vanlig tak". Hvis noen også kan beskrive leggemønsteret og også legger ut noen bilder så blir jeg glad for det :-)
Jarle
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 januar 2019 kl. 09:54
Ta en titt på Messingmodeller sine byggeveiledninger for teakvogner, https://messingmodeller.no/byggebeskrivelser/
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Kjell H. Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Kjell H. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 januar 2019 kl. 10:05
Når du kjøper "kirurgtape" som takpapp, er det flere kvaliteter og fabrikat.
Den siste rullen jeg kjøpte, var ubrukbar som takpapp da den hadde en overflate som var "lodden" når jeg malte denne. Lange tråder på tapeoverflaten løsnet. Den var hudfarget og hadde fabrikat 3M "Micropore".
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,197 sekunder.