MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Øst-Vest er tilbake på Kråkstad!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Øst-Vest er tilbake på Kråkstad!

 Post Reply Post Reply
Author
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Øst-Vest er tilbake på Kråkstad!
    Posted: 22 april 2014 at 00:07

Hei alle forumlesere!

Det er hyggelig å kunne opplyse om at Jan Arne Skulleruds praktfulle showanlegg "Øst-Vest" er tilbake på Kråkstadmessa til helgen. Anlegget er forbedret/fullført landskapsmessig og digitalstyringen er perfeksjonert siden sist, så vi som er Øst-Vest-hangarounds kan nok love enda mer interessante kjøresesjoner enn sist. Anlegget har i mellomtiden vært på utenlandstur og fikk mye ros på Stockholmsmessa ifjor. Så stikk innom på Kråkstad, dette er verdt å se!

Øst - Vest
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2014 at 21:33
Hyggelig å få se dette anlegget igjen.
Er det forresten noen som har oversikt over hvilke utstillere som kommer på Kråkstad messa?
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2014 at 19:32
"Øst-Vest" gjør et kort opphold i solskinnet under en pause i opplastingen før transport til Kråkstad samfunnshus. Vi konstaterer at ettermiddagssol i april er det beste fotolyset for norske modeller ...


Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2014 at 00:17
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Hyggelig å få se dette anlegget igjen.
Er det forresten noen som har oversikt over hvilke utstillere som kommer på Kråkstad messa?
 
Vestfold Modelljernbaneimport og Profiler i Norge er vel hvertfall på plass som vanligSmile
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2014 at 07:59

Jeg har fått info fra arrangøren ...


MODELLJERNBANEMESSE

Kråkstad samfunnshus, Kråkstadveien 130

26. og 27. april 2014

 

UTSTILLERE

  • Scandinavian Miniatures
  • Romerike Modellservice v/Arne Augestad
  • Profiler i Norge
  • Olaf Ammerud
  • LTF
  • Erland Bakker
  • Vestfold modelljernbaneimport
  • Jørn Andreas Hagen
  • Tronrud
  • NJK Salg
  • MJF
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2014 at 20:46
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

UTSTILLERE
  • Scandinavian Miniatures
[...]
Jeg så ikke noe til Scandinavian Miniatures da jeg var der på søndag. Uteble de, eller var det noe jeg ikke fikk med meg?
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Damp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2014 at 21:27
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

<b style="font-size: 19px; line-height: 1.4;">UTSTILLERE

    <li ="msonormal"="">Scandinavian Miniatures
[...]

Jeg så ikke noe til Scandinavian Miniatures da jeg var der på søndag. Uteble de, eller var det noe jeg ikke fikk med meg?


Dessverre uteble de visstnok på dag to - søndag. Søndagen var det etter sigende også adskillig færre besøkende, noe også Jevnakermessen erfarte.

En annen sak er om vår/sommer egentlig er rett årstid for denne typen hobbytreff - bort sett fra havejernbane. Etter mitt skjønn er det høsten som er tiden for slikt.

De aller fleste driver med H0, N eller andre "inne-skalaer". Og vinteren er i alle fall min årstid for hobbyen. Da ville det vært et mye smartere tidspunkt for messer på høsten når mange begynner å planlegge egne prosjekter til MJ-sesongen enn når sol og varme avløser mørke- og innetiden.

Back to Top
Sven Ole View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sven Ole Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2014 at 22:48
Jeg gledet meg også til å se Øst Vest anlegget, og fikk presset det til på søndag fra ca. kl. 15.00. Men som på mange andre mj-messer jeg har vært på, hadde noen stengt butikken når jeg ankom. Dette gjaldt forsåvidt også Øst Vest anlegget. Jeg ble meget skuffet. Anlegget sto der, men ingen kjøring pga. nedpakking. Kanskje bør messen stenge en time før, eller utstillere få beskjed om å holde ut tiden.

SOHo
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2014 at 18:33
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:




<h1>


<h1><span style="font-size:12.0pt">Jeg har fått info fra arrangøren ...</span><span style="font-size:12.0pt">
</span></h1><h1><span style="font-size:12.0pt">
</span></h1>

<h1><span style="font-size:12.0pt">MODELLJERNBANEMESSE</span></h1>

<b style="mso-bidi-font-weight:normal"><span style="font-size:12.0pt">Kråkstad samfunnshus, Kråkstadveien 130</span>

<b style="mso-bidi-font-weight:normal"><span style="font-size:12.0pt">26. og 27. april 2014</span>

<p ="Msonormal"><b style="mso-bidi-font-weight:normal"><span style="font-size:12.0pt"><o:p> </o:p></span>



<p ="Msonormal"><b style="mso-bidi-font-weight:normal"><span style="font-size:12.0pt">UTSTILLERE</span>



    <li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">Scandinavian Miniatures</span><li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">Romerike Modellservice v/Arne
    Augestad</span><li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">Profiler i Norge</span><li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">Olaf Ammerud</span><li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">LTF</span><li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">Erland Bakker</span><li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">Vestfold modelljernbaneimport</span><li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">Jørn Andreas Hagen</span><li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">Tronrud</span><li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">NJK Salg</span><li ="Msonormal"><span style="font-size:12.0pt">MJF</span>
</h1>


Og ingen av de private anleggene er listet opp, som var med.
A matter of life and death
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2014 at 22:27
Kanskje en fordel å unngå å "quote" alle innlegg helt ukritisk.

For øvrig var oversikten over det jeg fikk fra arrangøren noen dager før messen.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.