Spørsmål fra grønnskoling i digital MJ |
Post Reply |
Author | |
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 desember 2006 at 22:10 |
Så langt har ikke MJ gjengen i familien min skaffet seg digitalstyring. Planen er vel Marklin Centeral stadion. Og alle lok som kjøpes inn er digitalisert Jeg har bare norske lok og egentlig svært få Marklin lok hvis jeg tenker litt på det. Spørsmålet jeg da har er følgende: Går det bra og bruke andre dekodere enn Marklin, for eksempel Lenz, Zimo, Uhlenbrook osv... til Central stadion?
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
gabriel
Nykommer Joined: 12 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Du kan i tillegg til Märklins nye mfx-standard kjøre alle dekodere som er "Märklin/Motorola" kompatible på en Central Station. Det er mange andre enn Märklin som leverer slike dekodere. Strengt tatt er det andre (f. eks. ESU) som levere mange av decoderne til Märklin også. Hvis dekoderne er "Märklin/Motorola" eller mfx kompatible, skulle det gå greit å bruke disse på Central Station. Jeg har ikke hørt om noen untak. Central Station er ett flott system. Det finnes imidlertid flere nye alternative system enn Marklin Central System for oss som kjører treskinnesystem. Disse gjør at du står enda friere i valg av dekodere. Selv satser jeg nå på Tams Easy Control. Det er et noe enklere og rimeligere (ca 2000,- + booster) system enn Central Station. Da kan jeg bruke både Marklin/Motorola og DCC dekodere. Den kan lett kobles til PC. Mvh Gabriel |
|
Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for nyttig info
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |