MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Spraylim anbefalinger?

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 22 februar 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Spraylim anbefalinger?
    Sendt: 25 september 2021 kl. 08:54
Trenger anbefalinger til et godt spraylim for landskapsdetaljering lag-på-lag (gress, busker, strømateriell osv), da det er så mye å velge mellom. Vil ha et lim med fin dyse som ikke klumper seg ut av boksen, og som tørker relativt usynlig. Gjerne med linker til produktene på nettbutikker.

Skal på Maxbo idag og hente litt byggematerialer, ser at de har 3M spraylim på lager. Noen som vet om dette er dugandes til mitt formål?: https://www.maxbo.no/spraylim-spray-90-500-ml-p3095026/

På forhånd takk for tips!

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
PeO Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 26 august 2017
Land: Sverige
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér PeO Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 september 2021 kl. 15:50
3M fungerar. Tunt, inte alltför starkt.
En man som har ett mycket bra lim + många sorters landskapsmaterial har företag i Frankrike, men har ställt ut flera år på Intermodellbau i Dortmund, finns på https://microrama.eu/blog/magigras-the-revolution-of-your-miniature-landscape/. Engelsk text, fransk eller tysk kan väljas.
Titta på statiskt gräs också, det finns ner till 1 mm, till t.ex. granar och tallar.
Transport till Sverige fungerar bra, till Norge blir väl som från alla andra länder tull.

Endret av PeO - 25 september 2021 kl. 15:51
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 september 2021 kl. 18:28
Det ble 3M, fikk testet det litt i butikken før jeg kjøpte og det så bra ut. De hadde ikke de materialene jeg trengte, så da ble det nesten, men ikke helt, bomtur.

Takk til PeO for tips til alternativer! Thumbs Up Men som han selv skriver; til Norge blir det bare tull (jeg legger på -ball i samme slengen).

-Svein
Min hjemmeside
Til toppen
PeO Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 26 august 2017
Land: Sverige
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér PeO Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 september 2021 kl. 22:37
Jag tänkte inte riktigt på språkförbistringen, tänkte på tull på svenska.  Men för oss är väl toll också bare tull?Unhappy
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 oktober 2021 kl. 14:53
Jeg er oppvokst i grensestraktene, har slekt i Sverige og ingen problemer med å forstå svensk, kommentaren min var mest "tongue-in-cheek" nettopp pga toll-tullet. Wink
Min hjemmeside
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,439 sekunder.