MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Snart jul

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Snart jul
    Sendt: 24 november 2020 kl. 14:08
Hei!

I disse korona-tider er det sikkert ikke bare jeg som savner muligheten for å kunne gå på mj-messer og se på andres anlegg, og digitale "treff" demper heldigvis litt av de verste abstinensene. I dag er det bare én måned igjen til julaften, og med dette innlegget vil jeg invitere andre forumdeltakere til å bidra med bilder fra årets juleutstillinger hvor det benyttes tog.

Her er mitt bidrag fra Riktige Leker i Oslo. Toget gikk ikke når jeg var der (pendelautomatikk frem/tilbake), og jeg tviler på at det går siden det er "snø" i sporet enkelte steder.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 november 2020 kl. 12:22
Hei!

Ferner Jacobsen i Oslo har tog i år også.

Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 desember 2020 kl. 20:15
Hei!

Follestad på Karl Johansgate har tog, men utfra sporføringen å bedømme skal det nok ikke være kjørbart. Modellert under bygging?

Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
H. Lindholm Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 17 november 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér H. Lindholm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 desember 2020 kl. 22:58
Man kan lure på hva Follestad ønsker å formidle med dette?
Til toppen
Heine Pedersen Se rullemeny
Veteran
Veteran

Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Heine Pedersen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 desember 2020 kl. 07:38
De formidler det "kaoset" som oppstår på julaften når pakker åpnes av barn, og de ikke klarer å vente med å begynne med togbanen, men blir avbrutt i byggingen av flere pakker som må åpnes.
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 desember 2020 kl. 10:26
...men det ser jo ut som "myke" pakker, Heine. Tror lett at togbanen plutselig hadde blitt mer spennende (for barn) da...
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
rosenblad Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér rosenblad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 desember 2020 kl. 20:55
Ja, men for store gutter som har vært voksne i mange år også!
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 desember 2020 kl. 14:13
Hei!

Staut Barberstue i Tønsberg har tog i år også:
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 desember 2020 kl. 14:45
...litt lenger borte i samme gata (som forrige bilde) fant jeg denne:

Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 desember 2020 kl. 15:39
Hei!

I dag er det bare én uke igjen til julaften. Det var ikke så veldig mange andre som har postet bilder av vindusanlegg med juletema ennå, så jeg håper på noen flere bidrag her den siste uken før jul.

Denne fant jeg på Apotek1 på Stopp i Sarpsborg. Kudos for at den gikk!
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
rosenblad Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér rosenblad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 desember 2020 kl. 14:23
Hvor ligger denne?
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 desember 2020 kl. 16:10
Hei!

Sitat: rosenblad rosenblad skrev:

Hvor ligger denne?

Stopp kjøpesenter i Sarpsborg?
På Tunejordet:
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 desember 2020 kl. 12:38
Hei!

I dag er det lille julaften, og det er 'Snart Jul' og denne tråden er i ferd med å gå ut på dato.

I Sarbsborg kom jeg også over denne 'gamle bekjente'; Klubben bygget den for 14 år siden på oppdrag for Evensen. Den er fortsatt utstilt, men var ikke i drift. Anlegget var heller ikke tilkoblet strøm så det var heller ikke lys på det.

Jeg ønsker alle mj'ere en riktig god jul, og håper at mj-året 2021 blir bedre enn 2020.
Med vennlig hilsen

RGER
Til toppen
b e pedersen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér b e pedersen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 januar 2021 kl. 00:12
Sitat: Roger Roger skrev:

Hei!

I dag er det bare én uke igjen til julaften. Det var ikke så veldig mange andre som har postet bilder av vindusanlegg med juletema ennå, så jeg håper på noen flere bidrag her den siste uken før jul.

Denne fant jeg på Apotek1 på Stopp i Sarpsborg. Kudos for at den gikk!
Signert Frank i Gleng mj-klubb Smile
Bjørn Egil
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,063 sekunder.