smussing |
Svar ![]() |
Forfatter | |
oyra ![]() Viderekommen ![]() ![]() Medlem siden: 16 februar 2008 Land: Norway Status: Utlogget Points: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27 september 2008 kl. 10:12 |
Hei har kjøpt smussepulver fra norsk modelljernbane .så har jeg ett spørsmål.Kan jeg spraye på matt lakk på vognene etter at jeg har påført smussepulveret?er vel greiest å påføre smussepulveret med en myk pensel?Eller har noen andre forslag til hvordan jeg kan gå fram?
Hilsen oyra
|
|
Stavanger
|
|
![]() |
|
Jan Frelin ![]() Viderekommen ![]() Medlem siden: 17 juni 2007 Land: Sweden Status: Utlogget Points: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pulvret behöver en matt eller halvmatt yta för att fästa, sen bör man inte lacka ytan efteråt.
Jag har använt fårda penslar, mjuka penslar och hushållspappaer för appliceringen, allt ger lite olika effekter.
|
|
![]() |
|
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Medlem siden: 02 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei!
Det kan du sikkert gjøre. Jeg har dog lest ett eller annet sted, at "smussepulveret" får mer transparent farge dersom det overmales med matt klarlakk, og at man må gjenta behandlingen til ønsket effekt er oppnådd. En annen tanke som dukker opp i så måte er jo at smussepulver ofte er tørrpigmenter (maling), og når dette "blandes" med matt klarlakk kan man jo risikere å få avrenning.
Selv har jeg malt modeller med matt klarlakk FØR jeg har hatt på smussepulver med hell, da dette ser ut til å gi smussepulveret ennå bedre feste.
|
|
Med vennlig hilsen
R ![]() “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
![]() |
Svar ![]() |
|
![]()
Tweet
|
Forum: | Forumtillatelser ![]() Du kan ikke opprette nye tråder i dette forumet Du kan ikke besvare innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forumet Du kan ikke opprette avstemminger i dette forumet Du kan ikke stemme i dette forumet |