skinneunderlag |
Post Reply |
Author | |
Jonas
Veteran Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 januar 2008 at 18:55 |
Har nå for 5 minutter siden en liten krangel med min far om jeg må ha skinneunderlag eller ikke.
jeg mener jeg ikke trenger det (bruker PIKO code100 og ROCO GeoLine code83) code100 skinnene er nå halveis nedspikret slik jeg skal ha dem. men faren min mener jeg skal legge noe kork eller lignende under skinnene slik at de får nesten samme høyde som Geoline code83 skinnene fra ROCO. jeg liker de 2 små "10cm bakkene" som er under overgangen fra Geoline til PIKO. (har lasker med høydejustering her så det er samme skinnehøyde uansett) Men trenger jeg egentlig noe under? skal ikke ha så mye ballast under skinnene. er tross alt noe man kan forvente å se i tyskland den dag i dag banen min... -Jonas |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva ligger skinnene på nå da?
|
|
Svein S
|
|
Jonas
Post Options
Thanks(0)
|
ligger rett oppå bordflata...
|
|
frankm
Viderekommen Joined: 04 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 82 |
Post Options
Thanks(0)
|
ville hørt på din gamle far da og lagt kork under... det vil i tillegg redusere støyen når tog kjører over skinnene.
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hmm. Jeg går ut fra at det ikke er et vanlig bord du snakker om, men kanskje en treplate av finér eller noe slikt. Uansett virker dette veldig hardt, så som en annen her skriver, bør du nok lytte til far din. Men om det er kork eller andre mykere ting som er lurt, er en annen sak. Noen bruker kort, andre bruker porøs plate (tykkere, men antagelig billigere), noen bruker parkettunderlag. så avhenger det om skinnene skal spikres eller limes (flere varianter der også). Mange anbefaler det siste, men bruker gjerne oppslagstavlepinner (tegnestiftlignende) til å holde på plass mens limet tørker, så uansett er det lurt å ha noe å drive slike ting ned i, og da synes jeg at 12 mm porøs plate virker bedre enn bare noen mm kork. Fordelen med kork, er at den leveres med ferdig ballastkant og er lett å legge. |
|
Svein S
|
|
Jonas
Post Options
Thanks(0)
|
er en noe spesiell plate.
funker ikke kork fra oppslagstavler bra mon tro? kort? kortstokk-kort? |
|
bergsagel
Veteran Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
søk på:
Pakningsmateriale i gummikork (60-208)
Lett å klippe eller skjære til passende størrelse og form. |
|
odin11
Veteran Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
Post Options
Thanks(0)
|
på hobby train får man kjøpt gummi under lag i H0. det er lut hvis du skall ha foreksempel pense motorer. å det ser penere ut
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |