Selektrix dekoder og Mobile station/Roco Locomaus |
Post Reply |
Author | |
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 juni 2015 at 23:24 |
Jeg har et digitalt Trix lokomotiv med Selektrix dekoder. Det loket virket ikke med verken Roco locolaus eller trix mobile station 2 med DCC. Hvorfor ikke. Jeg valgte riktig adresse men det skjede ingenting.Er ikke selektrix kompatibelt?
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Selectrix er en egen protokoll som ikke er kompatibel med DCC, og støttes heller ikke av de to sentralene. Trix MS2 er egentlig den samme som Märklin sin, og de har unnlatt å la den støtte Trix' gamle protokoll.
|
|
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ok. Det forklarer saken bedre hvorfor toget ikke adlød. Jeg må bytte dekoder, ok. Da setter jeg i en liten med 126 kjøretrinn som er spesielt beregnet på Z-skala.
Ja, jeg vet at MS2 er Marklin selv om set står Trix utenpå og jeg har grønn styreknapp. Det kommer faktisk opp Marklin logo når jeg skrur på strømmen. Faren min har MS2 med Marklin logo og rød knapp. Han kjører også DCC. Edited by Helgejohan3 - 30 juni 2015 at 02:56 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |