Scratchbygging av G2! |
Post Reply |
Author | |
aleksander
Viderekommen Joined: 18 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 29 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 oktober 2005 at 15:27 |
Enda en modell har nå kommet til live, denne gangen en G2. Nærmere bestemt G2.8121... Modellen er 100 % selvbygd, ok, nesten da. Koblingene og hjulfestene er fra en pikovogn og bufferne er fra en gammel marklin vogn. Bufferne er kanskje ikke helt riktige, men det ser da ok ut. Resten av vogna er lagd av messing og styrenplater fra evergreen + en del lodding og liming. jeg har bygd vogna etter bilder fra denne siden: http://home.online.no/~and-gref/referanse/g2g3.htm og skissetegningen med mål fra jernbane.net: http://www.jernbane.net/norge/vogner/gods/g3.htm Vogna venter nå på grunning, og i mellomtiden har den fått et par kjøreturer. Den har enda ikke sporet av eller gjort noe annet tull og den triller lett gjennom penser og alt annet som lilliput vognene bak den IKKE liker... (Den ser ut som en sirkusvogn, nå som den er umalt... Er ikke hvitt og messing vakkert? ;)
mvh Aleksander, (13 år) Edited by aleksander |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette var bra Aleksander Stilig å se kombinasjonen av plast og messing. Fortsett å hold oss oppdatert |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Dette ser meget bra ut Aleksander. Du er jo rene "Duracell-kaninen" med ombygging av Type 23b og Di3, og scratchbygging av G2. -Jeg er imponert over dette, spesiellt med tanke på alderen din! Kan vi andre (som ikke er like fantasifulle) håpe på noen artikler i Mj-bladet, spesielt med tanke på det siste prosjektet? |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
aleksander
Viderekommen Joined: 18 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 29 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja da var vogna ferdig! Ferdig lakkert med hjemmelagde dekaler. Kanskje det blir noen flere sånne? Tror ikke jeg kommer til å lage en mj-blad artikkel, men kanskje... Her er hvertfall noen bilder:
mvh Aleksander |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mangler jammen bokstaver på tastaturet mitt her for å si hvor bra dette var Aleksander Mere mere mere .... |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |