Rystelsesbanen - en balkong- og piknikbane |
Post Reply | Page <123> |
Author | |
jsalve
Viderekommen Joined: 21 juli 2010 Location: norge Status: Offline Points: 59 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den var elegant
|
|
rebelego
Veteran Joined: 16 juli 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 228 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for applaus. Nå er det tunnel i kjømda. |
|
rebelego
Post Options
Thanks(1)
|
Forrige bilde er egentlig noen uker gammelt, så langsom progresjon her. Har limt på tunnelportaler fra Busch. Videre plan er å tette sidene med byggeskum. Også må jeg finne passende planter. |
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Liten progresjon i varmen, men noe er det da...
Trenger tips til smussing av tunnelåpningene. Også må jeg finne noen passende planter. |
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Da har jeg planta murtorskemunn. Tar vel et par år før det er grodd til. Fatet i bakgrunnen er også laget av en murerbøtte. 90 l vs 40 l til tunnelen. Einerbuskene overlever neppe. De var så billige at de kanskje ikke ville overlevd uansett hvor man planta dem. |
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
I anledning Dia de los Muertos dukket denne karen opp. |
|
krsven
Veteran Joined: 13 juli 2010 Location: N Status: Offline Points: 286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Artig figur..... Vi gleder oss til å se på alt sammen på modelljernbanemessen på Jernbanemuseet på Hamar til helgen. Ryktene skal ha det til at du stiller med banen din - og det gleder vi oss til.
For øvrig blir det mye livesteam og hagejernbane på messa, se også www.livingsteam.no for de siste oppdateringer. Tror dette blir ei flott messe, ikke minst pga. omgivelser og hyggelig vertskap på jernbanemuseet. Vi sees! |
|
krsven
|
|
St.Michael
Veteran Joined: 26 januar 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 324 |
Post Options
Thanks(0)
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, Rystelsesbanen med betydelige innslag fra ØVJ og andre baner skal sørge for høy luftfuktighet på Jernbanemuseet denne helga.
|
|
St.Michael
Post Options
Thanks(0)
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Da fikk banen prøvd seg som mobilt anlegg på messe med veldig fine kulisser.
Jeg synes det fungerte veldig bra, og håper andre ble inspirert til å lage noe i egen hage eller på terrassen.
Flere bilder hos Livingsteam Gardenrailways. Edited by rebelego - 12 november 2014 at 15:09 |
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
I ettermiddagssola i går var det sesongåpning på balkongen. Noen fugler har herjet litt med tunnelen i vinter. Hadde besøk av fire svarttrost i januar, men det kan også være skjæra. Ser også ut til at jeg må finne noen andre planter. |
|
St.Michael
Post Options
Thanks(0)
|
Din balkongbane er noe helt for seg selv Du er jo en habil Lego bygger, har aldrig tanken slått deg å bygge en slags hus og/eller by relieff i Lego, som bakgrunn på en eller flere steder langs med linja?
Jeg gjetter på at Lego fint tåler balkongklimaet året rundt? Michael |
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Takk, takk... Jeg har hørt at balkongbanedirektøren visst nok skal være noe for seg selv også. LEGO er ikke glad i sol og egner seg ikke så godt utendørs. Uansett, til tross for at jeg stadig får nye idéer om ting jeg kan gjøre, så vil jeg av praktiske grunner ikke ha så mye på balkongen. Balkongen er temmelig smal og brukes også til andre ting. Har vært inne på tanken om relieffhus, men skal jeg ha noe mer, tror jeg det blir planter. Ellers har jeg lyst til å bygge en bro. Noe som krever at jeg lager en sprekk i balkongen, men naboen under syntes ikke det var noen god idé. |
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Hva skjer? Er det kornsirkler? |
|
St.Michael
Post Options
Thanks(0)
|
En slags kledning (kjole) i mose til tunnelen?
|
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Jepp! Eller dvs det er sedum og ikke mose. Spent på hvordan det vil holde seg. |
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Da har Rystelsesbanen endelig fått et nytt lok i kjørbar stand.
Etter en lang og tidvis frustrerende byggeprosess, ser heldigvis sluttresultatet ut til å bli bra. Noen smådetaljer gjenstår og litt finjusteringer må nok til. Neste prosjekt blir kullfyrt. |
|
St.Michael
Post Options
Thanks(0)
|
Herlig. Gratulerer
En ønsker å se fler bilder (også gjerne ved siden av ditt engelske lok) Lykke til med utøkningen Michael |
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Banen min er så liten, så jeg har aldri mer enn ett lok på banen av gangen. Kan jo alltids arrangere et bilde ved en anledning. Her er forøvrig loket, Reppingen EKB 19c, på besøk på en annen bane.
|
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
På oppfordring:
så det ser helt greit ut side om side selv om det tyske er skala 1:22,5 og det britiske er ca 1:19. Siden en dansk flyger er lokfører på det britiske loket, så var det helt naturlig at en britisk postmann ble ansatt som lokfører på det tyske. ... og den katta følger visst med over alt. Om noen med hagebane har lyst på besøk, er det bare å ta kontakt. |
|
St.Michael
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Takk for sammenlignings bildene. På en merkelig måte passer de sammen, i ulik skala og opprinnerlig ulik sporvidde.. Mine egne togprosjekt har helt gått i stå, grunnet div. oppussingsprosjekter i skala 1:1 Ha en fortsatt fin sommer, og gjerne fler bilder og fortellinger. |
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Rystelsesbanen har vært ute på tur igjen.
Alle bygninger fra ØVJ denne gang og en bedre løsning med sidespor. Takk for nok en hyggelig messe. Og da er sesongen på balkongen over for i år. |
|
Surrer rundt på Rystelsesbanen.
|
|
St.Michael
Post Options
Thanks(0)
|
Morsomt og se. Jeg prøvde å ta noen bilder, men min lille kamera taklet ikke lysforholdene. Takk for en hyggelig toghelg.
|
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Definitivt vanskelige lysforhold, og jeg har ikke helt blitt fortrolig med mitt nye kamera. Spesielt forsøkene på å ta bilder av tog i fart ble ganske elendige, så derfor litt sparsomt med bilder denne gangen. Har imidlertid lært litt mer nå, og fikk testa ut litt i går. |
|
|
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Et nytt lok har ankommet. Lokførernes fagforening kom med en rekke
innsigelser og krav til HMS-forholdene på dette loket, så det ble ansatt en ny lokfører som ikke bryr seg nevneverdig om slikt. Fagforeningen har protestert kraftig på ansettelsen. |
|
|
|
St.Michael
Post Options
Thanks(0)
|
Gratulerer som sagt.
Må si den lokføreren står i stil med lokomotivet. Det blir litt steampunk. Stilig. Har du prøvekjørt enda? |
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Foreløpig er det kun testa på trykkluft. I øyeblikket er loket demontert. |
|
|
|
mattis94gutt
Veteran Joined: 22 januar 2013 Location: Akershus Status: Offline Points: 102 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva om kappen hans tar fyr mens han slenger på kull?
Hva med en stormtrooper som fyrbøter?
|
|
Proud to be a nerd.
|
|
rebelego
Post Options
Thanks(0)
|
Joda, jeg har stormtrooper også, men det er trangt på kjøkkenet. Jeg er egentlig ikke noen SW-fan, men da nevøen min skulle kvitte seg med en pose med ymse figurer i passende størrelse, så så jeg mitt snitt til å ta vare på dem. Om man skal bringe noe som helst realisme inn i dette, så er jeg faktisk litt bekymra for at den kappa kommer til å smelte. |
|
|
|
Post Reply | Page <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |