Rps-bygging |
Post Reply ![]() |
Author | |
Oar"n ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 februar 2010 at 18:11 |
I et forsøk på å redusere mengden av nesten ferdige byggeprosjekter som ligger i skuffer og skap har jeg nå puslet ferdig 3 stk Rps-vogner.
(Og så rakk jeg å være i forkant av Rps fra NMJ
![]() Dette er messingbyggesett fra Agder Modellteknikk.
![]() Med en vask med sterkt fortynnet mørkebrun acryl så begynner de å likne originalen, synes jeg.
![]() |
|
Hilsen
Roar Børte |
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nydelig Roar!
Har du brukt de originale boggiene, eller har du fått tak i ferdige med riktig sporvidde?
|
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Helt enig med Jon Einar her, rått.
![]() Nydelig smussa!!!
Har en som ligger flatpakka enda...., men forstår at jeg må få tips angående de rektige...
![]() |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
Oar"n ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Takk for det.
Det er de originale boggiene ja.
Jeg fikk lagt inn en forlengelse av bolsterbjelken slik at hjulsettene ruller greit.
|
|
Hilsen
Roar Børte |
|
![]() |
|
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Nyyydelig, Roar
![]() MJ-hilsen Tom Lyna
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
![]() |
|
Roger Andre ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 23 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 120 |
Det er de originale boggiene ja.
Jeg fikk lagt inn en forlengelse av bolsterbjelken slik at hjulsettene ruller greit.
Hei
Kan du fortelle mer om av hva du har gjordt, har ett ubygd sett liggene og tenker på om det er noe som er viktig og passe på når jeg skal bygge...???
Det er flotte modeller, har du noen bilder fra bygge prosesen...?
|
|
Mvh Roger Andre
Valdresbanen"s materiell alle epoker |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |