MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Roco EL18 kåpebytte

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
royter Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 20 desember 2014
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér royter Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Roco EL18 kåpebytte
    Sendt: 20 februar 2021 kl. 10:06
Hei.... Dere får ha meg unnskyldt event. feil terminologi....

Når det er nevnt, så lurer jeg på om "kåpen" på et ROCO lok DC Rødt med svarte sider, er kompatibelt med chassiet på en nyere modell fra ROCO med motiv? Hhv ett DCC med lyd? Har den gamle røde og sorte, men vil gjerne ha den med lyd.....

Takker for tilbakemelding.  
Til toppen
Lars Gjertsen Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 30 oktober 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Lars Gjertsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 februar 2021 kl. 13:18
Jeg har gjort akkurat det du beskriver, fordi jeg ville ha 2243 i Nydesign med korrekt lyssetting og lyd.
Opphenget for plogene er litt ulikt fra den gamle Rocomodellen til den nye. Vil du ha gule ploger, må du enten lakkere om, eller modifisere de gule noe. Jeg husker ikke detaljene for hvordan jeg gjorde alt, men jeg har i alle fall en flott el 18.2243 i sort og rødt nå - med lyd og korrekt lyssetting.
Jeg synes heller ikke at modifiseringen av plogene var en komplisert oppgave.
Så vidt jeg husker, passer selve kåpene helt fint på hverandres chassiser.
Til toppen
royter Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 20 desember 2014
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér royter Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 februar 2021 kl. 14:20
Takk for kjapt svar Smile

Dette var oppklarende. Det høres ikke ut til å være en umulighet.. Ville bare forhøre meg før innkjøp/bomkjøp av EL18 med lyd. Får prøve å få tak i en ikke alt for dyr enTongue

Mange takk..
Til toppen
Lars Gjertsen Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 30 oktober 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Lars Gjertsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 februar 2021 kl. 14:23
Bare hyggelig
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,063 sekunder.